جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

دبیر خانه کارگر تشکیلات استان مرکزی و ساوه گفت: استان مرکزی بیش از این ظرفیت التهابات کارگری را ندارد.

داود میرزایی در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: بارها از طریق مکاتبات بعمل آمده با مسئولان استانی و مقامات کشوری گوشزد کرده ایم که اجازه ندهند استان مرکزی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور درگیر التهابات و بحران های کارگری شود چرا که حجم مشکلات موجود در صنایع بسیار زیاد و ظرفیت استان برای برطرف کردن التهابات محدود است.

وی واگذاری نیروگاه شازند به بخش خصوصی، مشکلات پتروشیمی و آلومینیوم سازی، بحران هپکو، مقره سازی و ماشین سازی و ... را بخشی از مشکلات صنایع استان برشمرد و افزود: نباید به بهانه خصوصی ‌ سازی به دنبال انحصار صنعت استان مرکزی باشیم.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در واحدهای تولیدی و صنعتی نظیر شرکت هپکوی اراک و مقره سازی ساوه عنوان کرد: مشکل شرکت هپکو به بی تدبیری ‌ های صورت گرفته در این کارخانه که طی سالیان گذشته صورت گرفته است برمی ‌ گردد.

وی از هپکو به عنوان یک برند جهانی با برخورداری از نیروی کار بالغ بر سه هزار نفر در سالیان گذشته یاد کرد و گفت: این شرکت که آوازه جهانی داشت بر اثر سیاست اشتباه گذشته به بخش خصوصی واگذار شد. در واقع این مجموعه عظیم تولیدی با شهرت جهانی به فردی واگذار شد که اهلیت صنعتی نداشت.

وی با تاکید بر اینکه نبود نگاه صنعتی و تولیدی در فردی که اهلیت واگذاری این شرکت به وی وجود نداشت موجب تعدیل نیرو شد و با هدر دادن سرمایه ‌ ها و منابع مالی موجب بروز مشکلات عدیده ای در این کارخانه شد، گفت: حل بحران بوجود آمده در شرکت هپکو از حیطه اختیارات مدیریت استانی خارج است و یک عزم ملی برای برون رفت از مشکلات آن وجود دارد.

دبیرخانه کارگر تشکیلات استان مرکزی و ساوه گفت: سلب مالکیت از بخش خصوصی و واگذاری به مجموعه خصوصی دیگر نیز موجب شده که این مجموعه عملا نتواند کاری برای برطرف کردن بحران شرکت انجام دهد در حالیکه سازمان خصوصی سازی اصرار دارد که فرد جدید از توانایی لازم برخوردار است و این موضوع همچنان بلاتکلیف است.

وی گفت: استاندار مرکزی در سال گذشته قول داده بود که مشکل هپکو تا پایان سال 1396 برطرف شود اما در مصاحبه اخیر خود به دلیل عدم تحقق وعده خود، اقدام به عذرخواهی کرد.

وی بهترین راهکار را واگذاری هپکو به سازمان مدیریت صنایع دانست و افزود: با فعالیت این شرکت تحت نظارت سازمان مدیریت صنایع و بازگرداندن آن به چرخه تولید و رساندن آن به مرحله سوددهی با تدبیر مشخص و الزامات مناسب کار واگذاری و خصوصی سازی مجددا صورت گیرد.

میرزایی تصریح کرد: در خصوص شرکت مقره سازی نیز چنین رویه ‌ ای دنبال شد و بخش خصوصی ناتوان نتوانست این شرکت را مدیریت و از بحران خارج کند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group