پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبادله مالی خودروسازان فرانسوی و ایرانی برای تولید خودروی رنو در ساوه انجام شد.

محمدرضا منصوری در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اعلام این خبر اظهار کرد: سرمایه گذاری خودورسازان فرانسوی با پرداخت مبلغ اولیه به شرکت خودروساز ایرانی صورت پذیرفت و استقرار این صنعت در شهرستان ساوه قطعیت یافت.

وی با بیان اینکه در واقع این مهم آغاز بزرگترین سرمایه گذاری صنعت خودروسازی در ایران است، گفت: با برطرف شدن تمامی موانع پیش رو برای سرمایه گذاری رنو در ساوه مبادلات پولی بین خودروسازان خارجی و داخلی صورت گرفت و بزودی شاهد تولید رنوی ایرانی در سال حمایت از کالای ایرانی خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری خودروسازان فرانسوی در ساوه را مهمترین پروژه سرمایه ‌ گذاری خارجی در کشور پس از سرمایه ‌ گذاری توتال فرانسه دانست که زمینه اشتغال حدود 6 هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی به فراهم بودن زیرساخت ‌ های لازم در شرکت "بن رو" برای سرمایه ‌ گذاری رنوی فرانسه اشاره کرد و از درآمدزایی سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان متاثر از آغاز فعالیت تولید رنوی ایرانی در این کارخانه خبر داد و گفت: برخورداری از سالن رنگ مجهز از جمله مزیت ‌ های این شرکت خودروساز در ساوه است که از توانایی لازم برای رنگ کردن خودروهای لوکس نظیر رنوی فرانسه برخوردار است.

منصوری تصریح کرد: تولید رنوی ایرانی در ساوه منجر به ایجاد ارزش افزوده ای معادل 20 هزار میلیارد ریال خواهد شد که علاوه بر افزایش سهم شهرستان از درآمد حاصله در توسعه اقتصادی استان نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

وی حذف خودروهای قدیمی تولید شده در این شرکت خودروسازی را از جمله تعهداتی بیان کرد که در قرارداد تنظیمی آمده است و این کارخانه متعهد به تولید خودروی جدید مدل 2018 با طراحی ایرانی است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group