پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رییس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: به همت اداره بهره‌برداری از سد ساوه، دریاچه و اطراف سد از زباله‌های نوروزی پاکسازی شد.

رضا عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به پاکسازی اطراف دریاچه سد ساوه از زباله عنوان کرد: این اقدام به همت اداره بهره‌برداری سد ساوه به منظور جمع‌آوری زباله‌های اطراف دریاچه که شامل انواع پلاستیک، پارچه، بطری، شیشه و ... می‌شود، انجام شد.

وی با بیان اینکه حجم وسیعی از زباله حاصل ایام تعطیلات نوروز در این منطقه برجای مانده بود، گفت: دریاچه سد ساوه بواسطه لایروبی انجام شده در رودخانه و همچنین اعمال مدیریت بهره‌برداری توسط شرکت آب منطقه‌ای استان حجم آبی مناسبی دارد و همین امر باعث افزایش حضور گردشگر در منطقه شده است که از اقصی نقاط استان و حتی خارج از استان برای گذران فراغت، ماهیگیری و حتی اقامت یک‌شبه به منطقه سفر می‌کنند و همین امر باعث افزایش میزان زباله می‌شود.

عظیمی تاکید کرد: منطقه دریاچه سد ساوه، منطقه گردشگری است و با وجود آنکه هشدارهای محیط زیستی مبنی بر رها نکردن زباله در منطقه داده شده است، اما شاهد حجم بسیاری از انواع زباله بر روی آب دریاچه و اطراف هستیم که این امر قطعا به اکوسیستم دریاچه و منطقه آسیب وارد می‌کند و لازم است که گردشگران حتما در زمان خروج از منطقه زباله را همراه خود ببرند.

وی میزان زباله را بیش از یک تن عنوان کرد و گفت: اداره بهره‌برداری سد گهگاه اقدام به پاکسازی می‌کند، اما به هرحال علیرغم اختصاص زمان، انرژی و هزینه امکان پاکسازی کامل منطقه وجود ندارد و برخی زباله‌ها در دریاچه یا اطراف باقی می‌مانند که این امر می‌تواند اثراث مخرب خود را بر اکوسیستم داشته باشد.

رییس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با بیان اینکه قطعا وضع مشابهی برای دیگر سدهای استان وجود دارد، افزود: قطعا چنین برنامه پاکسازی برای دیگر سدها همچون سدکمال صالح با کمک سمن‌ها خواهیم داشت، اما در وهله اول باید آگاهی جامعه نسبت به اثراث مخرب زباله در طبیعت افزایش یابد تا پس از پایان اوقات فراغت و گردشگری زباله‌ها را در منطقه رها نکنند و حتما همراه خود ببرند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group