پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار ساوه گفت: یکی از دلایل کمبود نیروی کار در بزرگترین شهر صنعتی کشور نبود مسکن است و اگر بتوان سازوکاری فراهم کرد تا کارگران شاغل در این شهرصنعتی خانه دار شوند قطعا تمایل آنان برای کار در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرک افزایش خواهد یافت.

علی میرزایی شامگاه دوشنبه ۱۹ مهرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری دادگستری شهرستان ساوه که در دفتر اتاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد، بر تامین مسکن مورد نیاز جامعه کارگری در بزرگترین شهر صنعتی کشور تاکید کرد و افزود: واگذاری زمین در شهر صنعتی کاوه برای احداث مسکن جهت کارگران می تواند انگیزه نیروی کار را برای جذب در واحدهای تولیدی و صنعتی افزایش دهد و امیدواریم با همکاری بنیاد مستضعفان بتوان زمین مورد نیاز برای خانه دار شدن کارگران در محیط کاری را تامین کرد.

وی بیان کرد: اختصاص زمین از سوی بنیاد مستضعفان برای احداث مسکن ارزان قیمت در فضای کار و تولید موجب می شود تا روند سرمایه گذاری با حضور نیروی کار در محیط تولیدی افزایش یابد.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: مشکل برق، مشکلات گمرکی و منطقه ویژه اقتصادی و مشکلات صنفی کارگری از جمله موضوعاتی است که توسط مدیران صنایع مطرح می شود.

وی افزود: مصوبات جلسات اقتصاد مقاومتی لازم الاجرا و در حکم قانون است و با همگرایی بین مسئولان و دستگاه های اجرایی شهرستان مصوبات این جلسات اجرا می شود.

 وی همچنین گفت: فعالیت انجمن مدیران صنایع توسط رییس دادگستری شهرستان ابلاغ شود تا به عنوان یک پایگاه و کانون حمایتی از صنعت و تولید در خدمت صنعتگران باشد.

رییس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز به چالش های حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: متمرکز شدن سیستم اعلام بار کالا مشکل جدیدی را برای صنایع ایجاد کرده است.

سعید رضوانی افزود: قاچاق کالا و عدم نظارت بر قیمت ها، قوانین دست و پاگیر، رشد ۷۰۰ درصدی نرخ گاز به دلیل مصوبات غیرکارشناسی که در کشور صورت می گیرد و چالش تامین مواد اولیه، متاثر از برخی مقرراتی که در بورس مشخص شده است موجب شده است که تولید با موانع جدی و جدیدی مواجه شود.

وی افزود: کمبود نیروی کار بسیاری از واحدهای تولیدی را با بحران مواجه کرده و امکان توسعه تولیدی را از آنها گرفته است. همچنین به دلیل عدم تبیین صحیح ضوابط در منطقه ویژه اقتصادی، فعالیت واحدهای تولیدی صادرات محور آنگونه که باید باشد، نیست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group