جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سرپرست فرمانداری ساوه با اشاره به سهم بالای خیرین این شهرستان در تامین نیازهای نیازمندان گفت: اقدامات خیرخواهانه در ساوه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

مهدی الیاسی در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ساوه اظهار کرد: خیرین بخشی از کمبودهای زیرساختی این شهرستان را بویژه در حوزه مدرسه‌سازی و سلامت با مشارکت خیرخواهانه برطرف می‌کنند و در تامین نیازهای خانواده زندانیان اهتمام جدی دارند.

وی با اشاره به قدمت بالای فعالیت انجمن حمایت از زندانیان اظهار کرد: در راستای مشارکت‌های خیرخواهانه خیرین برنامه‌ریزی لازم برای تامین نیازهای جامعه هدف با حفظ کرامت انسانی آنها صورت می‌گیرد. با ایجاد درآمدهای پایدار می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی که در اثر نبود سرپرست متوجه خانواده زندانیان می‌شود جلوگیری کرد.

الیاسی با تاکید بر اینکه انجمن حمایت از زندانیان مزیت‌های زیادی دارد، افزود: تکمیل ساختمان نیمه تمام انجمن منجر به فعالیت‌های اقتصادی با درآمدزایی مطلوبی خواهد شد و این منبع درآمدی می‌تواند نیازهای انجمن و جامعه هدف را تامین کند.

وی به تاثیرات اجتماعی مشارکت‌های خیرخواهانه در انجمن اشاره کرد و افزود: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی همه افراد جامعه را تهدید می‌کند و در این میان، خانواده زندانیان که سرپرست خود را در اختیار ندارند بیش از دیگران در معرض این آسیب ها قرار دارند و باید از ظرفیت خیرین برای کمک به انجمن استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری ساوه با تاکید بر اینکه کارهای خیرخواهانه به یک فرهنگ غنی در این شهرستان تبدیل شده است، افزود: خیرین بهترین افرادی هستند که در راه رضای خدا از مال خود برای کمک به نیازمندان انفاق می کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه با اشاره به اینکه فعالیت این انجمن گستره محکومان شهرستان‌های ساوه و زرندیه را در بر می‌گیرد، گفت: نظر به این گستردگی به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای این مجموعه هستیم تا مشکلی در تأمین منابع مالی خانواده‌های زندانیان به وجود نیاید.

سید نصرت‌الله موسوی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی برای زندانیان و محکومان، زمینه‌ساز رفع بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان خواهد بود، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی زیادی متوجه خانواده‌های زندانیان است و حمایت از آنان، نیازمند همراهی و مشارکت‌های مردم و خیرین است زیرا اعتبار دولتی به این انجمن تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۰ خانوار زندانی از خدمات این انجمن از جمله مستمری ماهانه، سبد کالای غذایی، هزینه تحصیل، خدمات بهداشتی و درمانی و... بهره‌مند هستند، افزود: این انجمن با توجه به عملکرد خود در سال‌های اخیر توانسته در بین ۲۵۰ انجمن حمایت از زندانیان موفق عمل کند و جزو برترین‌های کشور قرار گیرد.

موسوی در ادامه شناسایی دقیق خانواده‌های زندانیان نیازمند، برنامه‌ریزی دقیق برای کمک به خانواده‌های جامعه هدف، توزیع عادلانه کمک‌ها با توجه به جمعیت خانوار و وضعیت معیشتی آنها، تلاش برای حرفه‌آموزی زندانیان در محیط زندان و ایجاد اشتغال پس از آزادی را از وظایف این انجمن برشمرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، قطعه زمینی در شهرک فجر ساوه به این انجمن واگذار شده و عملیات اجرایی آن در چهار طبقه پیشرفت فیزیکی حدودا ۷۰ درصدی دارد که قرار است به یک فضای اداری و تجاری تبدیل و از درآمد پایدار آن برای جامعه هدف هزینه کرد.

وی بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های زندانیان در زمینه‌های مختلف معیشتی بهداشتی، درمانی تحصیلی، حرفه آموزی و اشتغال را بر عهده دارد و در این راستا با مشارکت خیرین بخشی از نیازهای خانواده زندانیان تامین شده است.

وی افزود: پرداخت مستمری ماهانه، حمایت مستمر از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش به صورت نقدی و غیر نقدی شامل توزیع سبد تحصیلی و پرداخت شهریه، ارائه خدمات در حوزه درمانی شامل آزمایشگاه، دندانپزشکی فیزیوتراپی، رادیولوژی و ... ایجاد اشتغال برای ۲۲ نفر از خانواده زندانیان، کمک نقدی و غیر نقدی در خصوص تهیه جهیزیه زوجین و تسهیل در مورد ازدواج، کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی، بررسی مسائل مشکلات خانوادگی و اجتماعی خانواده‌ها و پیگیری امور آموزشی فرزندان توسط مددکار انجمن و هماهنگی با مددکار اداره زندان و کمیته امداد، اداره بهزیستی و ارائه خدمات مشاوره بخشی از فعالیت‌های این انجمن است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group