يكشنبه 3 مرداد 1400 | Sunday 25 July 2021

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کنار گذر ساوه ارتباط ترافیکی شمال به غرب این شهرستان را تسهیل می‌کند.

خیرالله خادمی پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین بهره‌برداری از کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهره برداری از ۳۲۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی در ۱۷ استان کشور به صورت متمرکز با دستور رئیس جمهور با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در قالب ۲۶ پروژه در کل کشور گامی بلند در جهت توسعه حمل و نقل جاده‌ای است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این بزرگراه ها ضریب ایمنی جاده‌های حمل و نقلی کشور ارتقا یافته و روانی بیشتری در تردد شبکه جاده‌ای صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به افتتاح کنارگذر غربی شهر ساوه اشاره کرد و افزود: این کنارگذر به صورت چهارخطی بزرگراهی به طول افزون بر ۲۰ کیلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان که ارزش به روز آن قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان است با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ملی ارتباط ترافیکی بین ساوه، تهران و قزوین به سمت همدان از این بزرگراه برقرار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم فاز دوم این کنارگذر که قرار است به آزادراه فعلی ساوه سلفچگان متصل شود در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.

خادمی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اعلام زمان بهره برداری از فاز دوم کنارگذر غربی ساوه حدفاصل پلیس راه ساوه همدان تا آزادراه ساوه سلفچگان بطول تقریبی هشت کیلومتر گفت: اصلی‌ترین مشکل در اجرای فاز دوم این طرح ملی موضوع تملک اراضی و معارضین در این مسیر است.

وی بیان کرد: ردیف اعتباری ملی مصوب برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و امروز حدود ۲۱ کیلومتر از این مسیر برای رفاه حال شهروندان به بهره‌برداری رسیده است و با برطرف شدن موانع پیش رو نظیر تملک اراضی، احداث هفت کیلومتر در فاز دوم حدود دو سال زمان می‌برد.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص احداث باند دوم محور قدیم ساوه به همدان نیز گفت: با توجه به احداث آزادراه ساوه همدان برنامه ای برای تبدیل محور قدیم به بزرگراه و یا چهارخطه کردن وجود ندارد اما موضوع ارتقای ایمنی این محور پرتردد و کنترل ترافیک در دستور کار است.

وی بیان کرد: احداث یک محور چهار خطه در مجاورت آزادراه صرفه اقتصادی ندارد اما ساماندهی ترافیکی در محدوده ورودی شهر ساوه به دلیل حجم بالای تردد، از اقداماتی است که طراحی و عملیاتی خواهد شد تا تردد ایمن صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تبدیل شبکه شریانی کشور به بزرگراه یا چهارخطه کردن آن ۱۳ سال طول می‌کشد.

خیرالله خادمی پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین بهره‌برداری از کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر کارآمدترین و موثرترین شبکه حمل و نقلی کشور را شبکه جاده‌ای تشکیل می‌دهد، به طوری که حدود ۹۰ درصد از جابجایی بار و مسافر کشور از این طریق صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه ضرورت کشور بر این است که مُد حمل و نقلی پرهزینه جاده‌ای را به سمت مُد حمل و نقل ریلی تغییر دهیم، اما در حال حاضر نگهداشت، توسعه و ایمنی شبکه گسترده بزرگراهی و جاده‌ای کشور ضرورت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بنابراین هم اکنون این شبکه گسترده با طول حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای که ۳۵ هزار کیلومتر آن شریانی بوده و سهم ترانزیتی آن از ۳۵ هزار کیلومتر، ۲۵ هزار کیلومتر است، افزون بر ۷۵ درصد بار جابجایی کشور را در خود جای داده است.

وی افزود: اولویت وزارت راه و شهرسازی این است که این ۳۵ هزار کیلومتر مسیر شریانی از طریق احداث باندهای دوم به بزرگراه یا آزادراه تبدیل شود. طول شبکه بزرگراهی کشور نیز حدود ۲۰ هزار کیلومتر است و ۶ هزار کیلومتر دیگر در حال احداث است که با احتساب مسیر آزادراهی موجود در کشور نیاز است تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید آزادراهی احداث شود.

خادمی تصریح کرد: با راندمان فعلی ساخت که حدود هزار کیلومتر در هر سال است ۱۲ الی ۱۳ سال طول می کشد تا بتوان شبکه شریانی کشور را به آزادراه و بزرگراه تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون طول شبکه بزرگراهی کشور از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به حدود نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر رسیده که بیانگر رشد حدود ۱.۶ برابری است و نشان از توجه به توسعه شبکه بزرگراهی در دولت تدبیر و امید داشته است.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: امروز با دستور ریاست جمهوری از ۳۲۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی در قالب ۲۶ پروژه استانی در ۱۷ استان با ارزش به روز شده سه هزار میلیارد تومان بهره برداری می‌شود که استان سیستان و بلوچستان به طول ۴۳ کیلومتر بیشترین سهم را از این افتتاحیه دارد و استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد در رده‌های بعدی قرار دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group