پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه گفت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد کارگران و همچنین اجاره بها، نانوایان ساوجی رغبت زیادی برای تداوم پخت ندارند.

«بهزاد رضایی» روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، اظهار داشت: مشکلات اخیر حوزه نان در زمینه تعطیلی برخی نانوایی‌ها در ساوه، موضوعی کشوری و پیچیده محسوب می شود که نیازمند بررسی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.
وی بیان کرد: در سطح شهرستان ساوه کمبود آرد نداریم اما افزایش سالانه قیمت‌ها و حقوق و دستمزد کارکنان بدون تغییر نرخ نان مسائلی را به وجود آورده است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه عنوان کرد: هر سال نرخ‌ها افزایش می‌یابد اما به دلیل اینکه قیمت آرد ثابت است، نان نیز تعیین قیمت نمی‌شود در حالی که اجاره بهای نانوایی‌ها، بیمه و دستمزد پرسنل سبب شده است که تولید نان با شرایط کنونی برای نانوایان مقرون به صرفه نباشد.
رضایی ادامه داد: از طرفی برخی مجموعه‌های صنعتی، دامداری و یا شبکه‌های قاچاق، آرد را آزاد خریداری می‌کنند که این امر در حوزه نان مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی گفت: رفع مشکلات حوزه نان در گرو جبران مسئله فروش آزاد آرد و همچنین تعیین قیمت جدید نان با توجه به تغییر نرخ در حقوق و دستمزد است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه بیان کرد: اگر نهاده های دامی و آرد به میزان کافی در واحدهای صنعتی توزیع شود و از قاچاق این محصول نیز جلوگیری شود، دلیلی برای خروج آرد از نانوایی‌ها وجود ندارد.
رضایی گفت: باید منصفانه به این موضوع پرداخته و بستر فعالیت موثر و درآمدزا برای واحدهای نانوایی نیز فراهم شود تا شاهد چالش‌های فروش آزاد آرد نباشیم.
وی ادامه داد: عده‌ای خاص همواره پیگیر سهمیه‌بندی اقلام هستند چون این امر سبب ایجاد رانت و  سوددهی به آنها می‌شود و ضرورت دارد که این مهم از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

گفتنیست، خبرنگار ایرنا روز پنجشنبه هفته گذشته در گزارشی با عنوان «تعطیلی ساعتی و گاه روزانه برخی نانوایی‌ها در ساوه؛ دلیل چیست؟» این موضوع را از دید نانوایان ساوجی بررسی کرده بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group