پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بر ضرورت تجهیز و شارژ انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه تاکید کرد.

علیرضا محمودی امروز پنجشنبه ۲۵ دیماه در حاشیه اجرای مانور لحظه صفر با سناریوی وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری که در یکی از روستاهای شهرستان ساوه انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مانور با هدف سنجش میزان آمادگی جمعیت هلال احمر و اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان ساوه انجام شد که ساختاری که برای آن تعریف شد، برگزاری یک مانور زلزله در یک ساعت خارج از وقت اداری و در آخرین روز هفته بود.

وی با یادآوری این نکته حادثه زمان و مکان نمی‌شناسد، اظهار کرد: در این مانور وقوع یک زلزله فرضی به بزرگی ۵.۸ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین در روستایی واقع در حدود پنج کیلومتری شهرستان ساوه در ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه اعلام شد و پس از اعلام وقوع زلزله کارگروه مدیریت بحران در محل فرمانداری تشکیل و مانور دور میزی برگزار شد و در ادامه در کمترین زمان ممکن اردوگاه مانور زلزله در هلال احمر ساوه برپا و امدادگران و داوطلبان هلال احمر آمادگی خود را برای مقابله با بحران اعلام کردند.

او به حضور بموقع داوطلبان جمعیت شهرستان در هر سه حوزه داوطلبی، جوانان و امداد و نجات اشاره کرد و گفت: نجاتگران و امدادگران تخصصی در تمامی حوزه های امدادی نظیر سیلاب، آوار و کوهستان نیز با تجهیزات کامل در این مانور حضور یافتند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای بلاخیز و حادثه خیز در دنیاست، گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود لجستیکی و انسانی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در کشور ما ضرورت دارد و  باید هر از چندگاهی این ظرفیت ها مورد محک و ارزیابی قرار گیرد.

وی به نقاط ضعف و زیرساخت های مورد نیاز هلال احمر در مواقع بحران اشاره کرد و گفت: با توجه به حوادثی که اخیرا در کشور بوقوع پیوسته است ذخیره انبارها کاهش یافته و در حال حاضر اقلام موجود با استانداردهای لازم همخوانی ندارد و باید برای شارژ و تجهیز آنها اقدام شود.

او رصد و واکاوی دلایل عدم حضور بیشتر نیروهای داوطلب در این مانور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در سیستم داوطلبان هلال احمر اعضای داوطلب بیشتری ثبت نام و ساماندهی شدند اما امروز در این مانور تعداد کمتری حضور یافتند که دلایل آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه نیز گفت: ساوه علاوه بر مدیریت بحران این شهرستان در هنگام بلایا و حوادث، معین منطقه ۱۸ کشور و پایتخت است.

مهدی الیاسی با تاکید بر اینکه مدیریت زمان برای کاهش آثار جانی و مادی بحران از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: در این مانور فرضی هلال احمر خوشبختانه ارزیابی بعمل آمده حاکی از آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران داشت و در کمتر از ۱۲ دقیقه کلیه اعضای مدیریت بحران در فراخوان حضور یافتند.

وی با پتانسیل بالای شهرستان ساوه در حوزه حوادث و بلایای طبیعی گفت: قرار گرفتن ساوه بر روی گسل های زلزله و نیز فعالیت صنایع متعدد حادثه خیز نظیر صنایع شیمیایی می طلبد تا آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران ارزیابی شود که خوشبختانه شهرستان ساوه امروز نمره قابل قبولی در این حوزه گرفت.

مانور لحظه صفر با سناریوی وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری در یکی از روستاهای شهرستان ساوه با حضور نیروهای انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر، دستگاه های امدادی و خدمت رسان برگزار شد. در این مانور که در محوطه جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه برگزار شد گروه‌های امدادی با تجهیزات و امکانات لازم برای امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی حضور یافتند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group