جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منصب مدیریتی جای خیانت به مردم نیست، از مدیران ناکارآمد خواست تا جای خود را به مدیران کارآمد، توانمند و انقلابی بدهند و از منصب مدیریتی خود خداحافظی کنند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز چهارشنبه ۱۷ دیماه در آئین تودیع و معارفه رئیس کمیته امداد شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: کار و تلاش برای رضای خدا و دوری از هوای نفس شاخصه و ویژگی مهم یک مدیر در نظام اسلامی است. زمانی که یک مدیر هدف خود را جلب رضایت مردم قرار داد نباید از توهین، تحقیر و دشمنی دیگران باکی داشته باشد و یقین بداند که در پیشگاه خدا و مردم رو سفید است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس دنبال هوای نفس باشد و بخواهد خود را با پست و مقام عزیز کند هلاک خواهد شد، اظهار کرد: هر مدیر یا مقام مسئولی که در هر اداره ای مشغول بکار است وقتی می بینید نمی‌تواند به مردم خدمت صادقانه و خالصانه کند باید جای خود را به دیگری بدهد.

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه مدیری که توانایی مدیریت ندارد باید از منصب مدیریتی خود خداحافظی کند، افزود: متاسفانه بعضی از ادارات به مردم خیانت می‌کنند که اگر این رویه ادامه پیدا کند یقین بدانند که با کسی تعارف نداریم و این وضعیتی که در برخی ادارات قابل تحمل نیست قطعا به صورت دقیق رصد و پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: گزارش نارضایتی مردم از برخی مدیران شهرستان به گوش می‌رسد و متاسفانه با وجود اعلام نارضایتی مردمی اما مسئول مربوطه، همچنان مورد حمایت مدیران استانی قرار می گیرد. اگر این افراد جای خود را به فرد صالح دیگری ندهند کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز با اشاره به اینکه هر آمدنی یک رفتنی دارد، گفت: مسئولیت در نظام اسلامی یک هدیه و عطیه الهی است و باید بار امانت را بر دوش خود تحمل کنیم.

علی میرزایی خدمت در نظام اسلامی و قرار گرفتن در صف خدمتگزاری را یک توفیق الهی دانست و افزود: مهم این است که در صف خدمتگزاری قرار بگیریم. اینکه کجای صف خدمت به مردم قرار بگیریم مهم نیست.

وی بر بهره برداری صحیح از امکانات تاکید کرد و گفت: نظام اسلامی به افراد متخصص و متعهد به لحاظ افزایش کارآمدی نیاز دارد تا بتوان مسیر خدمت به مردم را هموارتر کرد.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه کمیته امداد مددکار افراد مستمند است، گفت: مردم به این نهاد مقدس اعتماد وافر دارند و خیرات و نذورات خود را در اختیار این نهاد می گذارند، پس باید دقت کرد تا با پاکدستی این نذورات به درستی هزینه شود.

وی بر توجه به انضباط مالی دقیق تاکید کرد و گفت: نباید در کمیته امداد ریخت و پاش و بی نظمی مالی وجود داشته باشد و طی کردن مسیر درست هزینه‌ها و دستگیری از نیازمندان یک اصل در این نهاد مقدس است.

میرزایی با اشاره به اینکه کمیته امداد جای انجام کار حزبی، قومی و سیاسی نیست، افزود: نباید کمیته امداد به گونه‌ای فعالیت و عمل کند که مردم نسبت به عملکرد آن بدبین شوند.

وی بیان کرد: ساوه به دلیل ظرفیت بالا در ابعاد گوناگون استعداد خوبی برای اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزایی دارد که باید با یک کار جهادی وضعیت رشد آمار اشتغال ترمیم شود.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی نیز گفت: عبادت بجز خدمت خلق نیست و باید به گونه‌ای خدمت کرد که در پیشگاه خدا سربلند باشیم و حسرت نخوریم.

مجید مومنی افزود: خدمت به خلق بویژه نیازمندان و فقرا از وظایف ذاتی کمیته امداد است که موجب رضایت خدای تعالی و برطرف کردن نیازهای جامعه فقیر خواهد شد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: کمیته امداد یک نهاد گره گشا در  امور فقرا و نیازمندان است. گرچه افزایش آمار نیازمندان تحت پوشش خیلی زیبنده نیست و باید تلاش کرد تا آمار نیازمندان کاهش یابد، اما افزایش این آمار نشانگر ارائه خدمات صادقانه به این نهاد مقدس است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: طرح شجره طیبه از اقدامات خوب کمیته امداد ساوه در جهت ترویج فرهنگ انفاق و پرداخت زکات مستحبی است.

در این آیین ضمن تقدیر از خدمات "عباس محمدی هزاوه" در مدت ۳۳ ماه مدیریت این نهاد در شهرستان ساوه "حسین ذبیحی" به عنوان رئیس جدید کمیته امداد این شهرستان منصوب و معرفی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group