جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استاندار مرکزی گفت: : مرکز ماده ۱۶ در اراک فعال شده و نیاز است در شهرستان های ساوه و زرندیه نیز فعال شود تا بتوان شاهد اقدامات بهتر و موثرتری در راستای مقابله با مواد مخدر در سطح استان بود.

سید علی آقازاده روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری نشان دهنده اقدامات خوبی است که در این حوزه صورت گرفته و باید توجه داشت که پیشگیری و مقابله با مواد مخدر از طریق تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند و با برنامه میسر خواهد  شد.

وی افزود: : استان مرکزی در سال جاری به لحاظ کشف و دستگیری موفقیت‌های چشمگیری نسبت به سال گذشته کسب کرده که این دستاوردها بیانگر اقدامات برنامه‌محور و کاربردی است و نشان می‌دهد استان در راستای مبارزه با مواد مخدر در مسیر بهبودی قرار گرفته است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقابله و مبارزه با اعتیاد درخواست تمام مردم جامعه است، در نتیجه مسئولان باید در این راستا اقدامات لازم را به صورت فعال انجام دهند تا بتوان این مهم را تحقق بخشید. انجام اقدامات فرهنگی در کنار  برخورد جدی و قانونی با توزیع کنندگان مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده اضافه کرد: پنج کمیته تخصصی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تشکیل شده اما تنها برروی کمیته مقابله مانور داده می‌شود در حالی که نیاز است  تمامی کمیته‌ها فعال باشند و دستگاه‌های فرهنگی از جمله ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین برنامه‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: در خصوص ایجاد محیط و شرایط مناسب برای زندانیان از نظر کیفی و فرهنگی و روحی می‌طلبد توجه و حمایت از این افراد از سوی سایر دستگاه‌ها در استان افزایش یابد.

استاندار مرکزی در خصوص مراکز نگهداری ماده ۱۶ نیز افزود: این مرکز در اراک فعال شده و نیاز است در شهرستان های ساوه و زرندیه نیز فعال شود، البته تامین مکان برای راه اندازی این مرکز باید از سوی فرمانداری صورت گیرد. همچنین نیاز است دو دستگاه خودرو مناسب در اختیار ناجا در این شهرستان در راستای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: نحوه توزیع اعتبارات دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیازمند بازنگری است تا این اعتبارات به صورت کارشناسی و با محوریت فرمانداران در استان انجام شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group