شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا دفن تمامی جانباختگان کرونایی و غیرکرونایی تا اطلاع ثانوی در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان ممنوع شد.

حجت الاسلام حمید کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: بقاع متبرکه دارای  آرامستان هایی در شهر ساوه هستند و امکان رعایت پروتکل بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت جهت دفن متوفیان مبتلا به کووید ۱۹ را ندارند و همچنین تردد خودرو حمل جسد در داخل شهر موجب انتشار ویروس کرونا می شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی به عمل آمده از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و دانشکده علوم پزشکی ساوه به طور کلی تا اطلاع ثانوی دفن اموات در بقاع متبرکه درون شهر ممنوع است و بستگان متوفی می توانند اموات خود را در بهشت رضوان یا اماکنی که برای این امر اختصاص داده شده تدفین کنند.

وی تصریح کرد: ضمن ابراز همدردی با صاحبان عزا، از آنان تقاضامندیم جهت جلوگیری از داغدار شدن  خانواده های دیگر همکاری لازم را در این خصوص به عمل آورند.

رئیس اداره اوقاف ساوه در ادامه گفت: با توجه به اینکه تجمعات باعث افزایش درصد ابتلای مردم به کرونا می‌شود از مردم خواهشمندیم از حضور در بقاع متبرکه و آرامستان‌ها خودداری کنند تا تهدیدی برای سلامت مردم بوجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه ازدحام جمعیت موجب انتقال ویروس، می‌شود افزود: امیدواریم مردم همراهی کنند تا به زودی این مشکل و بحران را پشت سر بگذاریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group