جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادي استاندار مركزی گفت: ارائه خدمات از سوی دستگاههای اجرایی با کیفیت پائین زیبنده شهرستان ویژه ساوه نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید فرخی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان ساوه اظهار کرد: شهرستان ساوه به عنوان یک شهرستان خاص در استان مطرح است و از ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بالایی برخوردار است.

وی افزود: برخورداری شهرستان ساوه از ظرفیت‌های بالقوه که می‌توان آنها را با تلاش و برنامه‌ریزی به فعلیت تبدیل کرد باعث شده است که توقع ما از این شهرستان بالا برود. ساوه نیازمند توجه بیشتر است تا شاهد ارتقای سطح خدمت در این نقطه از استان باشیم.

وی از کارکنان اداری ساوه به عنوان بهترین کارشناسان و مدیران استان یاد کرد و افزود: با این وجود انتظار مجموعه استان این است که سطح خدمات ارائه شده ارتقا یافته و مردم این شهرستان از خدمات با کیفیت برخوردار شوند و این مهم باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات لازم از محل صندوق توسعه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی با حمایت رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است و نوع اشتغال با توجه به ظرفیت منابع آبی و خاکی، باید از کشاورزی به اشتغال در بخش‌های دیگر هدایت شود.

وی به موضوع توسعه کشاورزی و اشتغال ایجاد شده در این بخش نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر تغییر این الگوی اشتغال، از سوی مجموعه وزارت کشاورزی نیز اعطای تسهیلات مربوطه برای حفظ اشتغال در حوزه کشاورزی نیز در دستور کار است.

فرخی با تاکید بر اینکه متاسفانه از منابع مالی کم بهره جهت ایجاد اشتغال پایدار به خوبی استفاده نشده است، گفت: از مجموع 58 طرح مصوب در حوزه صنایع و معادن که به عنوان طرح‌های با سرمایه‌گذاری متوسط تعریف شده است متاسفانه اعتبارات لازم جذب نشده و به سرانجام نرسیده است.

وی تصریح کرد: انتظار دولت در حوزه اشتغال پایدار روستایی این است که دستگاههایی که می‌توانند از ظرفیت خدمات در این حوزه بهره‌مند شوند با ظرفیت شناسی و نیازسنجی دقیق متقاضیان و شناخت منابع به دنبال ترغیب سرمایه گذاران به حضور در روستاها باشند که متاسفانه در این حوزه به خوبی عمل نشده است.

معاون استاندار مرکزی با تاکید بر شناسایی موقعیت های ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تصریح کرد: تعامل بین بخشی برای شناسایی ظرفیت‌ها و همکاری سیستم بانکی مسیر اشتغال را هموار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه نیز بر پیگیری مصوبات جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوه تاکید کرد.

علی میرزایی افزود: اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر یک گام بزرگ در توسعه شهرستان است و نظارت بیشتر بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی و جذب حداکثری و روان سازی آن در شهرستان نقش بسزایی در رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری جوانان خواهد داشت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group