جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه گفت: بکارگیری سلول های بنیادی یک انقلاب علمی در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در آئین افتتاح دفتر نمایندگی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف در مرکز جهاددانشگاهی ساوه، با تجلیل از شخصیت دکتر سعید کاظمی آشتیانی و دکتر شاهوردی به عنوان افتخارات علمی و جهادی استان مرکزی در حوزه سلول های بنیادی اظهار کرد: استان مرکزی را می توان به عنوان پدر سلول های بنیادی کشور توصیف کرد.

وی در ادامه به ویژگی های مجموعه جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: باور نسبت به جوانان از ویژگی‌های بارز جهاد دانشگاهی است و این مجموعه با تکیه بر توان جوانان و باور نسبت به توانمندی های آنان تاسیس شد و با گذشت ۳۵ سال از تاسیس این نهاد انقلابی شاهد پیشرفت و توسعه این نهاد علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های گوناگون بویژه در حوزه سلول‌های بنیادی هستیم.

فرماندار ساوه تصریح کرد: جهاددانشگاهی هم اکنون ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی دارد که مراکز دانشگاهی مشابه از آن محروم هستند و توسعه و پیشرفت این نهاد فقط در سطح ملی نیست بلکه پا را فراتر گذاشته و به عنوان نمونه در حوزه سلول های بنیادی توانسته در سطوح بین المللی بدرخشد.

وی بیان کرد: در دهه 60 بسیاری از خانواده ها برای درمان ناباروی به خارج از کشور مسافرت می کردند و هزینه‌های بالایی را می‌پرداختند اما امروز به برکت فعالیت جهاددانشگاهی شاهد هستیم که نیازهای مردم در داخل کشور تامین می شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه در جهاددانشگاهی موضوعات پژوهشی هدفدار هستند، افزود: پژوهش های این مجموعه در خدمت بیماران است و با اتکا به تحقیقات مسئله محور شاهد پیشرفت این نهاد در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ساوه هم از استعدادهای خوبی در این حوزه برخوردار است، گفت: ساوه استعداد خوبی برای برخورداری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی دارد و باید با تامین زیرساخت‌های لازم مردم این شهرستان از خدمات مطلوب برخوردار شوند.

وی از رسانه‌ها خواست تا به این موضوع توجه خاصی داشته باشند تا منشا تحولات گوناگون باشیم و با اطلاع رسانی در خصوص فعالیت‌های این نهاد علمی به ویژه سلول‌های بنیادی مردم را با برکات و ثمرات این اقدامات آشنا کنند.

فرماندار ساوه تکریم دانشمندان و نخبگان علمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ابتکارات و خلاقیت‌ها از شاخص‌های توسعه‌ای کشور است و تجلیل از فعالان این حوزه ضروری است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group