جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سرپرست اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه گفت: منابع‌طبیعی این شهرستان با کمبود نیروی انسانی و خودروی گشت حفاظت مواجه است.

پوریا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، کمبود نیروی انسانی، نامناسب بودن ساختمان اداری، کمبود خودروهای گشت به منظور حفاظت و ... را از جمله موانع ارائه خدمات بهتر به مردم و تحقق ماموریت‌های محوله دانست.

وی حفاظت از عرصه‌ها و مراتع را از وظایف ذاتی منابع طبیعی بیان کرد که با تامین نیروی انسانی و زیرساخت‌های لازم صورت می‌گیرد و افزود: هرگونه کمبود منجر به بروز موانعی در انجام ماموریت‌ها خواهد شد.

حسن‌پور با اشاره به تصرف و شخم زدن، چرای زودرس و مفرط، آتش‌سوزی مراتع، آفت‌ها، فعالیت‌های عمرانی و غیرعمرانی، استخراج معادن و .... به عنوان بخشی از عوامل مهم در تخریب منابع‌طبیعی گفت: نظارت و برخورد برای پیشگیری از این عوامل درگرو برخورداری از نیروی انسانی و تجهیزات لازم است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار هکتار از مساحت شهرستان را اراضی بیابانی تشکیل داده است، گفت: از مسئولان و دست اندرکاران انتظار می‌رود در سال آینده نگاه ویژه به موضوع برنامه‌های منابع ‌ طبیعی و آبخیزداری، همچنین بیابان‌زدایی که با سرعت نامحسوسی در حال پیشروی است، داشته باشند.

سرپرست اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه در ادامه مقابله با زمین‌خواری و افراد سودجو به طور جدی و قانونی را از اولویت‌های منابع طبیعی دانست و افزود: در سال جاری با اقدامات انجام شده ۵۵۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان ساوه که مورد تصرف یا تخریب واقع شده بود، خلع ید شد.

حسن ‌ پور گفت: رسیدگی به مشکلات و مسائل روستانشینان و حل اختلاف بین مردم و منابع‌طبیعی از جمله برنامه‌های آینده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان است، در همین راستا در اقدام اخیر طی بازدیدی که با حضور مسئولین ذیربط و با دستور فرماندار بعمل آمد، مشکلات اهالی روستای شورقویی بررسی شد که یکی از نتایج آن حل و فصل مشکل نقشه روستا و انعکاس آن در طرح هادی بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group