جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار ساوه گفت: طی پنج سال اخیر ۵۰ هزار نفر به جمعیت شهر ساوه افزوده شده است و نتیجه آن شکل گیری بالغ بر ۲۰ نقطه سکونت حاشیه نشینی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در همایش شهرداران استان مرکزی که به میزبانی شهرداری ساوه برگزار شد، برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی، هاب سوخت، بزرگترین شهر صنعتی کشور، احداث شهرک صنعتی جدید سرمایه گذاری، استقرار صنایع مادر، تولید ۷۰ نوع محصول باغی و زراعی و تولید انار و پسته را از مزیت های ساوه عنوان کرد.

حیدری مدیر کل دفتر امور شهری استانداری مرکزی نیز در این همایش به دریافت وام قرض‌الحسنه از طریق سازمان شهرداری ها اشاره کرد و گفت: در سایر استانهای کشور استقبال خوبی از این تسهیلات صورت گرفته شده اما در استان مرکزی تنها شهرهای زاویه، محلات، آشتیان، دلیجان و خمین در این زمینه اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها با دست خالی تلاش می کنند، گفت: شهرداری ها به دلیل مشکلات مالی پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل و پروژه جدیدی تعریف نکنند.

حیدری به تبصره ۲ ماده ۳۹ اشاره کرد و گفت: اعتبارات شهرداری ها با اجرای این تبصره به میزان ۳۲ هزار میلیارد تومان کاهش یافته که این امر مشکلات جدی را برای مجموعه مدیریت شهری بوجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه تعیین بودجه پیشنهادی شهرداری ها و نیز تعیین تعرفه عوارض باید در وقت مقرر صورت گیرد، بر لزوم آمادگی ستادهای مدیریت بحران شهرداری ها در فصل زمستان نیز تاکید کرد.

نوازنی مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز در این همایش اظهار کرد: شهرداری ها نسبت به ارسال لیست افتتاح پروژه های عمرانی در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از آنجاکه پروژه های شهرداری متکی به اعتبارات دولتی نیست، از اهمیت خاصی برخوردار هستند، بر نقش نظارتی شهرداری ها بر مراکز معاینه فنی تاکید کرد و گفت: نقش نظارتی شهرداری ها موجب فعالیت درست مراکز معاینه فنی خواهد شد.

نوارنی گفت: سیاست بازآفرینی در شهرداری ها یک فرصت است و باید به نحو مطلوب از این فرصت بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی قابل توجهی در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و شهرداری ها باید از این فرصت و مزیت به خوبی استفاده کنند، به روز جهانی معلولین اشاره کرد و گفت: ساخت پارک معلولان در دستور کار شهرداران قرار گیرد.

نوارنی اظهار کرد: ارسال قراردادهای عمرانی شهرداری ها به استان، جذب سرمایه گذاری، مشارکت جویی بخش خصوصی برای توسعه شهری، تقویت نظارت در حریم شهرها، ساماندهی حاشیه نشین ها، مدیریت ساخت و سازها، آراستگی فضای شهری از دیگر مواردی است که شهرداران باید در دستور کار قرار دهند.

براساس این گزارش، سید مهدی حسینی شهردار ساوه نیز در این همایش گفت: نقش ساوه را در طول تاریخ نمی توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه ساوه بزرگترین شهرستان اقتصادی کشور به دلیل مزیت صنعتی و کشاورزی است، گفت: مدیریت شهری ساوه با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت های این شهر به دنبال تولید ثروت از طریق بهبود سیما و منظر شهری برای این منطقه تاریخی و کهن ایران است.

وی افزود: به دنبال بهبود وضعیت زندگی در حاشیه این شهر با توجه به ویژگی مهاجرپذیری است، گفت: همایش شهرداران نقطه عطفی در رفع دغدغه ها و مشکلات توسعه شهری و تقویت زیرساخت های شهرهاست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group