پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه گفت: در 8 ماهه اخیر اعمال جریمه‌ها و همچنین توقیف وسایط نقلیه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی تاثیری در کاهش حوادث نداشته که این موضوع نیاز به بررسی و اقدامات فرهنگی دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سرهنگ پرویز اسدی در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان ساوه که با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی با موضوع "تصادفات فوتی در شهرستان ساوه" در محل سالن جلسات ساختمان دادسرای ساوه برگزار شد، به بیان آماری از تصادفات درون شهری در سطح شهرستان پرداخت و گفت: در 8 ماهه اول سال 97 در حوزه تصادفات حوزه شهری متاسفانه 21 نفر جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که 11 نفر فوتی بوده است افزایش نگران کننده‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه در 8 ماهه اخیر در 1009 مورد تصادف جرحی، 1262 نفر مصدوم شده‌اند ، گفت: بیشترین آمار تصادفات درون شهری در ساوه مربوط به بلوار شهید بهشتی و بلوار سپاه است که در این دو بلوار امکان سرعت بالا و حرکت با شتاب وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: 25 درصد تصادفات بین ساعت 18 تا 22 بوده است و بیشترین علت تصادفات در حوزه شهری عجله و شتاب، عدم توجه به جلو، تغییر مسیر ناگهانی، عبور از چراغ قرمزها و عدم رعایت حق تقدم و بی‌مبالاتی راکبین موتورسیکلت است.

سرهنگ اسدی افزود: در 12 مورد از تصادفات فوتی موتورسیکلت دخیل بوده است و تصادفات موتورسیکلت بلااستثناء مصدوم برجای می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه بحث پایش تصویری در شهرستان نیاز به بازنگری دارد، افزود: اطاق مانیتورینگ می‌بایست در اسرع وقت راه‌اندازی شود و همچنین زمان بیش از حد و طولانی چراغ قرمزها آستانه صبر رانندگان را پایین می آورد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group