جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

دبیر خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت: با کاهش ارزش ریالی حقوق و دستمزد، قدرت خرید جامعه کارگری تا 80 درصد کاهش یافته است.

داود میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: افزایش 19.5 درصدی حقوق کارگران در فروردین 97 نشان از همراهی دولت با جامعه کارگری در شورایعالی کار داشت و این امید در دل کارگران زنده شد که شرایط حقوق دستمزد به سمت و سوی واقعی شدن گام برمی دارد.

وی ادامه داد: ولی متأسفانه تحریم‌های ظالمانه و عملکرد مفسدین اقتصادی داخلی شرایط اقتصادی کشور را دچار مشکل کرد و افزایش 19.5 درصدی دستمزد عملا در زندگی کارگران نمودی پیدا نکرد، به این معنا که حقوق فروردین 97 از نظر ارزش ریالی از فروردین 95 هم کمتر شد و به عبارتی قدرت خرید کارگران بین 50 تا 80 درصد کاهش یافت که این موضوع مشکلات عدیده ای را برای خانواده جامعه کارگری به وجود آورد.

دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه تاکید کرد: چنین شرایطی موجب شده است که کارگران در تهیه نیازهای اولیه زندگی خود عاجز شوند و به همین منظور تشکل‌های کارگری چندین مرحله از وزارت کار که بدون وزیر هم مانده بود درخواست تشکیل جلسه شورایعالی کار و ترمیم حقوق کردند که متأسفانه با توجه به شرایط وزارت کار این موضوع عقیم ماند و در نهایت هزاران کارگر ساوجی با امضای نامه‌ای سرگشاده از رییس جمهور ترمیم دستمزد را خواستار هستند.

وی گفت: با مشخص شدن وزیر کار که هم مورد وثوق نظام، دولت و مجلس و هم از کارگران است خواستار تشکیل هرچه سریعتر جلسه شورایعالی کار و ترمیم حقوق (دستمزد کارگران) به شکل واقعی هستیم و ترجیحا با توجه به شرایط اقتصادی کشور انتظار جامعه کارگری شناور شدن حقوق شاغلین و همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group