پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه گفت: تجهیزات آتش نشانی جوابگوی نیاز این شهرستان نیست.

محمدرضا برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهرماه روز آتش نشان، با اشاره به اینکه طبق استانداردهای بین المللی برای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش نشانی دایر شود، اظهار کرد: ساوه با جمعیت 300 هزار نفری تنها سه ایستگاه آتش نشانی دارد و طبق استانداردها نیازمند استقرار سه ایستگاه دیگر متناسب با جمعیت شهرستان است.

وی عنوان کرد: گرچه با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار است که یک ایستگاه در منطقه شهرک علوی ساوه احداث شود اما بازهم کمبود در تعداد ایستگاه و تجهیزات وجود دارد.

وی در ادامه گفت: ایستگاههای آتش نشانی ساوه هم اکنون مجهز به 11 خودروی اطفای حریق، سه خودروی امداد و نجات هستند. همچنین آتش نشانی ساوه مجهز به ست هیدرولیک امداد و نجات است.

برزگر بیان کرد: متاسفانه آتش نشانی ساوه نردبان بلند برای امداد و نجات در ساختمان های مرتفع ندارد از این رو تجهیز شهرستان به نردبان بلند برای امدادرسانی در آپارتمان های مرتفع نظیر پروژه های مسکن مهر شهرک علوی ضروری است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: به مناسبت هفتم مهرماه و روز ملی آتشنشانی رژه ناوگان موتوری و خودرویی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه با حضور خودروهای سنگین، سبک و ناوگان موتوری این سازمان در سطح شهر با هدف به نمایش گذاشتن سطح آمادگی و توان نیروهای عملیاتی این سازمان برگزار شد.

برزگر بیان کرد: آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه و جمعی از مدیران شهری در ادامه با حضور برسر قبور مطهر شهدای این شهرستان در امامزاده سید علی اصغر(ع) ضمن غبارروبی و عطرافشانی با شهدا تجدید میثاق و قبور مطهر شهدا را گلباران کردند.

او گفت: در حال حاضر 84 نیروی اداری و آتش نشان در شهر ساوه در امر امداد رسانی به مردم مشغول فعالیت هستند که آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

آتش نشانی از شغل‌های خطرناک و حیاتی است و هفتم مهرماه سالروز شهادت تعدادی از آتش نشانان در جریان بمباران پالایشگاه آبادان توسط هواپیماهای بعثی به نام روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group