پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

شهردار ساوه گفت: مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری ساوه پژوهش محور می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدمهدی حسینی در آئین تجلیل از اساتید مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری ساوه اظهار کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر حوزه پژوهشی در مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری راه‌اندازی شده و با اعمال سیاست‌های حمایتی از این حوزه، مفاهیم مدیریت شهری با کار پژوهشی و تحقیقاتی توسط دانشجویان کاربردی‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: با پژوهش محور کردن این دانشگاه، دانشجویان کارآزموده تربیت شده و فارغ التحصیلان این مرکز آموزش عالی ضمن تاثیرگذاری در ارائه خدمات علمی از سوی مدیریت شهری به شهروندان، یک نیروی انسانی توانمند، ماهر و کارآفرین وارد بازار کار می شود.

شهردار ساوه در ادامه با بیان اینکه سیاست اشتباهی در گذشته مجموعه مدیریت شهری در اثر نبود علم درآمدزایی اعمال شده بود و امروز شهرداری میراث بحرانی آن دوران را متحمل شده است، گفت: در گذشته با تغییر قانون، مباحث مالی در شهرداری با چالش مواجه شد که نتیجه نبود علم درآمدزایی در مجموعه مدیریت شهری بود در حالیکه در قانون برنامه پنجم که درآمد حاصله از مالیات بر ارزش افزوده مستقیما به حساب شهرداری واریز می شد اگر کار علمی صورت می گرفت و یک درآمد پایدار ایجاد می شد با اعمال قانون جدید و متمرکز شدن این منبع درآمدی، بحران مالی امروزه گریبانگیر شهرداری نبود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته بالغ بر 70 میلیارد تومان از درآمد شهرداری با اعمال قانون جدید در برنامه ششم کاهش یافت در صورتی که اگر شهرداری مقاوم سازی می شد و هزینه آن وابسته به ارزش افزوده نبود، امروزه با بحران مالی مواجه نمی شد.

حسینی تصریح کرد: با پژوهش و فکر می توان سرمایه گذاری کرده و آن را توسعه داد و با ایجاد درآمد پایدار سالیان سال می توان مسیر خدمت رسانی را هموار کرد و دانشگاه بهترین مکان برای پرورش فکر و تقویت پژوهش است.

وی گفت: مجموعه مدیریت شهری با تاکید بر بهره مندی از فکر خلاق و ایده های نو دانشجویان آماده انعقاد قرارداد ها در حوزه های مختلف مدیریت شهری است تا بتواند از روزهای تثبیت دانشگاه عبور کرده و به روزهای توسعه و باروری با تاکید بر پژوهش محوری دست یابد.

شهردار ساوه با تجلیل از مقام معلم و استاد اظهار کرد: معلم و استاد کار تزریق علم و دانش را در گستره جامعه انجام می دهد و در درون فرد انقلاب و پیش زمینه ای را ایجاد می کند که موجب بروز تحولات گوناگون در جامعه خواهد شد.

وی بیان کرد: با وجود اقداماتی که در مرکز علمی کاربردی شهرداری صورت گرفته است اما کافی نبوده و مجموعه این مرکز با گذشت بیش از هفت سال از آغاز فعالیت، همچنان در مرحله تاسیس باقی مانده است در حالیکه پس از گذشت این مدت باید به عنوان درگاهی برای حضوری موثر در حوزه مدیریت شهری تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز به مقام رفیع معلم و استاد اشاره کرد و گفت: نباید به نظام آموزش و پرورش به عنوان یک کالای مصرفی نگاه کرد بلکه آموزش و پرورش دارای جایگاهی است که پایه گذار تمامی ارکان نظام است.

سعید کریمی، عنوان کرد: باید با تغییر نگاه به آموزش و پرورش شاهد پویایی و نشاط علمی کشور باشیم و مسیر علم آموزی را هموار کنیم تا آینده کشور در دست آینده سازانی کارآمد و متعهد قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در گذشته مباحثی مبنی بر هزینه بر بودن مرکز علمی کاربردی شهرداری مطرح می شد اما با پیگیری های صورت گرفته قرار بر این شد که از ظرفیت علمی این مرکز استفاده بیشتر شود و رشته های مورد نیاز فراهم شود تا شاهد ارتقای سطح علمی کارمندان و آگاهی عمومی شهروندان باشیم.

کریمی خواستار برگزاری دوره های آموزشی و پودمانی مطابق با نیاز شهر ساوه در این دانشگاه شد و گفت: برنامه شورای شهر ایجاد یک پژوهشکده مطالعاتی و تحقیقاتی در این مرکز آموزش عالی است تا به یک الگوی کشوری تبدیل شود.

در ادامه مصطفی سرخیل به عنوان نماینده اساتید مرکز علمی کاربردی شهرداری ساوه گفت: معلمین و اساتید الهام بخش جامعه هستند و شخصیت معلم از آنچه درس می دهد مهمتر است.

وی با تاکید بر اینکه معلم نقش هدایت گری را در جامعه دارد و اهل گمراهی نیست، گفت: هدایت گری معلم تربیت کننده نیروی انسانی متعهد و متخصص است و اگر نتوانیم انسان های مجاهد را به جامعه تقدیم کنیم نشان از کوتاهی ما در امر تعلیم و تربیت است.

در این مراسم از اساتید این مرکز تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group