جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه از احتمال برپایی چادر صحرایی برای درمان بیماران کرونایی در این شهرستان در صورت افزایش آمار مبتلایان به کرونا خبر داد.

دکتر محمود کریمی دوشنبه ۱۸ مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت با تشریح وضعیت کرونایی شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: موج فزآینده بیماری کروناویروس در پیک پنجم منجر به افزایش آمار مبتلایان شده و در صورت تکمیل ظرفیت تخت های بستری ناگزیر به استقرار چادرهای صحرایی در محوطه بیمارستان با هماهنگی بسیج و سپاه خواهیم شد.

وی در ادامه از افزایش موارد ابتلا به کرونا در هفته جاری نسبت به هفته گذشته، خبر داد و افزود: در هفته جاری موارد سرپایی ۲۸ درصد، موارد بستری ۱۲ دزرصد، و آمار فوت شدگان نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: برای اولین بار از ابتدای شیوع کرونا تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های ساوه و زرندیه از ۲۰۰ نفر عبور کرد و رکورد ۱۸ ماه شیوع بیماری کروناویروس در این دو شهرستان شکست که نگرانی‌هایی را برای تامین زیرساخت‌های لازم برای بستری ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال و ۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش، واکسینه شده‌اند، گفت: از ابتدای واکسیناسیون تاکنون، نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت شهرستان‌های ساوه و زرندیه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۲۵۰۰ نفر در ساوه و زرندیه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون قریب به ۶۰ هزار نفر در ساوه واکسن تزریق کردند که از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر در ساوه و ۱۵ هزار نفر در زرندیه بودند.

دکتر کریمی افزود: واکسیناسیون کارکنان اداره مالیات، دیوان محاسبات و دندانسازان تجربی و بیش از ۱۸۰۰ نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری و مسافری دارای کارت هوشمند علیه ویروس کرونا، از امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در شهرستان ساوه آغاز شد.

وی در ادامه گفت: گروه های سنی و جامعه هدف اعلام شده با در دست داشتن کارت ملی به منظور تزریق دز اول واکسن کرونا به مراکز تزریق واکسن‌ شامل مرکز واکسیناسیون مصلی واقع در حوزه علمیه امام صادق(ع) و مرکز واکسیناسیون کوثر واقع در خیابان امیرکبیر۱۴ و سالن ورزشی کوثر از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ مراجعه کنند.

دکتر کریمی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به ایمنی جمعی می بایست حداقل ۷۰ درصد از افراد جامعه واکسینه شوند که این امر مشارکت مردم را نیز می‌طلبد، تاکید کرد: مجوز واکسیناسیون اساتید حوزه علمیه و دانشگاه ها صادر شده است و برای دریافت واکسن می‌توانند مراجعه کنند.

وی بیان کرد: از تمامی همشهریان عاجزانه تقاضا داریم بخاطر حفظ سلامت خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. شرایط شهرستان‌های ساوه و زرندیه به هیچوجه مناسب نیست. در کنار دریافت واکسن ضروری است حتما دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود. نگذارید حسرت روزهای گذشته برایمان باقی بماند.

دکتر کریمی در ادامه با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به جامعه خبری شهرستان، از تلاش‌های خبرنگاران در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم بخصوص در دوران اپیدمی کرونا قدردانی کرد و از جامعه خبرنگاری به عنوان یاران همیشگی مدافعان سلامت نام برد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در هفته اخیر شاهد بیشترین موارد بروز کرونا در سطح شهرستان از ابتدای شیوع بیماری هستیم که ناشی از کاهش شدید رعایت شیوه نامه و دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های تابعه است.

دکتر کریمی همچنین با اشاره به خطر ورود کرونا "لامبدا" با خطر کشندگی ۳۳ درصد موارد ابتلا، بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب تاکید کرد و خواستار سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی و رسیدن هر چه سریع‌تر به شاخص پوشش ۷۰ درصدی جامعه هدف شهرستان‌های تابعه که در حال حاضر ۲۰ درصد است، شد.

وی  از خبرنگاران درخواست کرد همچون گذشته در کنار سیستم بهداشت و درمان کشور باشند و زبان گویای مدافعان سلامت در اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از کرونا و سایر موضوعات مرتبط با سلامت در سطح شهرستان بوده و همچنان در خصوص اهمیت رعایت شیوه نامه‌ها، آسیب‌های ناشی از عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها بر عموم مردم، صنوف و... و همچنین ترغیب مردم جهت دریافت واکسن و عدم توجه به شایعات مطرح شده در بین عموم مردم، بپردازند.

در این مراسم که با حضور معاونت بهداشتی، معاون اجرایی معاونت بهداشتی، مسئولین گروه های ستادی دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد، از خبرنگاران حوزه سلامت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group