جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت احیا و مرمت مسجد جامع، مسجد سرخ و موزه چهارسوق ساوه گفت: مرمت و بهسازی این آثار تاریخی از اولویت‌های سال 94 است.

 

"شهلامیرگلوبیات" در حاشیه بازدید از مسجد جامع ساوه افزود: هویت فرهنگی ما اعتبار ماست و وظیفه ملی همگان است تا از دستاوردهای آباء و اجدادی حفاظت و حراست کنند.

وی بیان کرد: اگر به میراث فرهنگی به عنوان عصاره فرهنگ جامعه و میراث تمدن کشورمان کم‌توجهی کنیم، قطعا اندیشه و معنویت دیارمان را با تهدید مواجه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شناخت و معرفی آثار باستانی که میراث گذشتگان ماست، حرکت فرهنگی کشور را ترسیم می‌کند چراکه هویت هر کشوری برگرفته از میراث فرهنگی آن است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت: جامعه‌ای که در حراست از میراث فرهنگی کوشا بوده و در شناخت آن تلاش کند، به کاهش آسیب‌پذیری فرهنگ خود کمک کرده است.

به گفته وی محوطه تاریخی مسجد جامع ساوه نیاز به بازنگری کلی دارد و اصلاحات اساسی دارد. از این رو با تخصیص اعتبارات ویژه طرح ساماندهی این ابنیه تاریخی و محوطه سازی آن به اجرا درخواهد آمد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه نیز از مسجد جامع ساوه به عنوان نگین میراث فرهنگی این شهر یاد کرد.

"علی‌اکبر صدیف" افزود: به لحاظ اهمیت این مسجد با قدمت هزارساله که نماد دیانت این دیار به شمار می‌رود اقداماتی در خصوص مرمت و ساماندهی آن در حال انجام است.

وی احداث دیوار ضلع جنوبی مسجد جامع به طول دو متر را از اقدامات اخیر در این بنای تاریخی بیان کرد و افزود: شهر تاریخی ساوه نیازمند ساماندهی بیشتر ابنیه و آثار باستانی برای حضور بیشتر گردشگران در این خطه از کشور است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group