پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

حبیب الله حبیبی رزمنده لشگر 17 علی بن ابیطالب (ع)

نقطه تلاقی مناطق ماموریت دو لشگر 17 علی بن ابیطالب و 41 ثارالله باعث گردید تا با حاج قاسم سلیمانی در اواسط دوران دفاع مقدس آشنا شوم، فرماندهی خوش رو ، خوش اخلاق و بسیار بی ریا و افتاده بود، برخوردهایش همواره با لبخند و ملاحت خاصی همراه بود.

 

ارتباط اخلاقی با او بسیار راحت و ساده بود . در اولین برخورد محکمترین و صمیمی ترین رابطه با او برقرار می شد و اینگونه به نظر می رسید که سالهای متمادی با تو دوست بوده است.

نوع برخورد او با همه رزمندگان ،صرف نظر از جایگاه آنها، یکسان و متعادل بود.تبلوراشتیاق خدمت به رزمندگان و در وجود او روزافزون بود.تاکید او نسبت به خلوص در اطاعت ازامام و اهتمام در حفظ و تحکیم روحیه انقلابی از مهمترین نصایح او به رزمندگان بود.اواسط سال 66 با گروهی از رزمندگان از فاو عراق عازم دیدار امام خمینی(ره) بودیم، حاج قاسم و حاج احمد کاظمی ما را بدرقه کردند. حاج قاسم گفت: به امام بگویید " تا آخر ایستاده ایم". او نه تنها تا آخر دوران دفاع مقدس بلکه با تمام وجود و بدون کوچکترین تعلقی به دنیا تا چهل سال برای رفع فتنه از جهان اسلام و سرافرازی میهن اسلامی ایستاد.

او ایستادگی و مقاومت اسلامی را در حیات خود به تصویر کشید.حاج قاسم فرماندهی مقتدر و انسانی بسیار مهربان بود، او نمونه بارز مخلصین له الدین و سرشار از صداقت و زهد بود.

بی تردید خون او ، چگونگی شهادت او،اوج خباثت و شقاوت قاتل او ، همه بیانگر بزرگی شخصیت و جایگاه او در جامعه انسانی است.شهادت او آنچنان تاثیر عمیقی در معادلات منطقه ای و جهان اسلام گذاشت که توصیف رهبرمعظم انقلاب در فراق او فرمایش امیر مومنان علی (ع) در شهادت محمد بن ابی بکررا در ذهن ها متبادر میسازد. وقتی خبر شهادت محمد بن ابی بکر را به علی(ع) دادند، اینگونه فرمود: اندوه ما به اندازه شادی آنان است که دست به این جنایت بزرگ زدند، از آنکه آنان بزرگترین رقیب خود را از سر راه خویش برداشتند و ما بهترین حبیب خود را از دست دادیم. حاج قاسم مصداق عینی همین فرمایش مولای متقیان است ودلیل این عزت ابدی را باید در اوج شادمانی دشمنان او،  اندوه گسترده و بی بدیل جامعه جهانی و اسلامی وشکوه احترام ملت انقلابی و غیور ایران نسبت به وی، جستجو کرد.او خالصترین و محبوبترین سرداراست.

بی تردید  حاج قاسم زنده است و من یقین دارم "شهید حاج قاسم سلیمانی" بسیار موثرتر از "سردارحاج قاسم سلیمانی" است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group