پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از احتمال رشد سه درصدی شعب اخذ رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد و افزود: تعداد شعب اخذ رای پس از جمع بندی ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد.

بهروز اکرمی در گفتگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات نشست اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی با هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساوه و زرندیه پرداخت و اظهار کرد: نشست‌های مشترک هیات‌های اجرایی و نظارت مراکز اصلی و فرعی حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌های مختلف استان تشکیل می شود و در ساوه و زرندیه نیز این نشست با هدف تقویت هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات پرشور و قانونمند در اسفندماه سالجاری برگزار شد.

وی با اشاره به موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، گفت: به هر میزانی که سطح تعامل بین هیات‌های اجرایی و نظارت در فرآیند برگزاری انتخابات بالاتر باشد، مشکلات کمتری بوجود خواهد آمد که خوشبختانه با طرح نظرات از سوی شرکت‌کنندگان در این نشست، تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی به موضوع آموزش مجریان و دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد یک تقویم زمانی در راستای آموزش مجریان و دست اندرکاران انتخابات تدوین شود و در موعد مقرر موضوع آموزش به صورت کاربردی دنبال شود.

وی به رصد فعالیت تبلیغاتی زودهنگام بعضی از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی صلاحیت داوطلبین را بررسی می کند و هنوز مشخص نیست که چه کسانی تائید و یا رد صلاحیت می‌شوند از این رو تا اعلام اسامی کاندیداها فعالیت‌های زودهنگام را رصد می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی به داوطلبان انتخابات توصیه کرد که از انجام فعالیت تبلیغاتی زودهنگام خودداری کرده و خود را مقید به اجرای قانون انتخابات دانسته و بدانند که فعالیت تبلیغی در این مرحله از انتخابات خلاف محرز است.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات زودهنگام در بررسی صلاحیت‌ها موثر بوده و مدنظر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: انتظار مردم از داوطلبان نمایندگی مجلس این است که چون قرار است خود را در معرض افکار عمومی قرار دهند و رای مردم را کسب کنند فعالیت‌های خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

اکرمی همچنین به احصای نیازهای شعب اخذ رای اشاره کرد و افزود: از آنجاکه شاهد رشد سه درصدی در تعداد شعب اخذ رای انتخابات مجلس خواهیم بود لذا با احصای نیازها، زیرساخت‌های لازم تامین خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group