پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تریبون رسانه در اختیار هر شخص یا جناح خاصی قرار بگیرد، گفت: داوطلبانی که رد صلاحیت می شوند به جای نق زدن به قانون تمکین کنند.

علی میرزایی در نشست هم اندیشی اعضای شورای تأمین با خبرنگاران شهرستان ساوه، از اصحاب رسانه به عنوان مغز متفکر جامعه یاد کرد و افزود: فضای مجازی و رسانه یک فرصت برای آموزش دادن به مردم است تا در کنار کار اطلاع رسانی، فرهنگ سازی هم صورت گیرد.

وی بیان کرد: خبرنگاران تریبون رسانه‌ها و فضای مجازی را در اختیار هر کسی قرار ندهند و به درستی از ابزار اطلاع رسانی استفاده کنند و اجاره ندهند از قداست قلم سوء استفاده شود.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: معرفی شاخص های یک نماینده که بتواند در خانه ملت تصمیمات درستی بگیرد و در تدوین قوانین بصورت تخصصی اعمال نظر کند از مهمترین رسالت رسانه هاست.

وی به اهمیت انتخابات سال‌جاری در ابعاد داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: تشدید فشارهای خارجی و افزایش تحریم ها و کوبیدن بر طبل یاس و ناامیدی توسط بدخواهان نظام، شرایط کشور را به گونه ای کرده است که حضور مردم در این حماسه سیاسی اهمیت دوچندان دارد.

فرماندار ساوه با تاکید بر روشنگری برای حضور حداکثری مردم با تبیین معیارهای انتخاب اصلح بعنوان مهمترین رسالت خبرنگاران و رسانه ها در شرایط کنونی کشور تصریح کرد: انتخابات به عنوان یک رویداد سیاسی  مظهر وحدت ملی است و نباید این حماسه سیاسی و اجتماعی وارد فضای امنیتی شده و به یک موضوع و چالش امنیتی تبدیل شود.

وی گفت: هیات های اجرایی براساس قوانین و شاخص ها اقدام به بررسی صلاحیت داوطلبان کردند و این احتمال وجود دارد که در هیات نظارت صلاحیت فرد یا افرادی تایید نشود. همه باید پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها، قانون را فصل الخطاب خود قرار داده و تمکین کنند و از فضاسازی بیهوده که برای نظام هزینه بردار است، پرهیز شود.

میرزایی خواستار تبیین شاخص های اتحاد ملی در جامعه شد و گفت: اختلافات داخلی نباید ما را از دشمنی بدخواهان نظام غافل کند. اگر در مدار وحدت حرکت کنیم قطعا دشمن را مایوس خواهیم کرد.

وی خبرنگاران را نخبگان و پایگاه های مرجع اطلاع رسانی دانست و اظهار کرد: پرهیز از شایعه سازی، جلوگیری از بازنشر اخبار غیرواقع، هوشیاری بالا و در نظر گرفتن مصالح و منافع نظام و شهرستان از ویژگی های بارز خبرنگاران ساوجی است.

میرزایی در ادامه، نظارت را مانع بروز فساد دانست و افزود: انتخاب نمایندگانی شایسته و اصلح موجب تقویت اهرم های نظارتی مجلس شده و فساد را از بین خواهد برد.

وی تصریح کرد: اصلاح قوانین کشور از ضروریات است و قوانینی کارآمد است که کمتر ایجاد فساد می کند. نمایندگان مجلس وقتی می توانند نقشی موثری در ریشه کنی فساد داشته باشند که به عنوان یک ناظر تاثیرگذار عمل کنند.

وی همچنین به جابجایی ایستگاه هواشناسی و سنجش هوا در ساوه برای محاسبه تعرفه برق گرمسیری و اعلام دقیق شاخص آلایندگی هوای شهر ساوه اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد این مطالبه مردم نیز محقق شود. تغییر مکان استقرار ایستگاه هواشناسی ساوه می تواند، موجب برخورداری شهروندان از مزایای تعرفه برق گرمسیری شود. پایش هوا در شهرساوه نشان می دهد که شهروندان با چالش جدی آلودگی هوا مواجه نیستند.

وی پیگیری تسریع انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری را مورد تاکید قرار داد و افزود: با مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز، تراز آبی ساوه به حد نرمال رسیده است.

امام جمعه ساوه نیز گفت: مبارزه با فساد با عقلانیت سیاسی اصلی ترین رسالت خبرنگاران است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: به بهانه مبارزه با فساد منافع ملی را مخدوش نکرده و اجازه ندهیم در میدان دشمن بازی شود.

وی خبرنگاران را به فسادستیزی دعوت کرد و افزود: فساد در جامعه موجب بی اعتمادی مردم شده و عاملی جهت کاهش حضور موثر در عرصه های گوناگون سیاسی و اجتماعی خواهد شد. کاهش حضور مردم در صحنه به اصل مشروعیت نظام آسیب می‌زند و لازمه تحقق حکومت عدل از بین بردن شکاف بین مردم و مسئولان است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: رسانه های آگاه، دانا و بصیر در خدمت انقلاب هستند و همراهی بیشتر اصحاب رسانه امنیت را در جامعه پایدارتر خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردمی در انتخابات و افزایش دامنه نارضایتی‌ و شکاف بین مردم و مسئولان است. مردم را باید برای مشارکت عاقلانه و عالمانه در انتخابات با تاکید بر حضور حداکثری دعوت کرد.

وی تصریح کرد: دشمن در ادامه دشمنی های خود به دنبال قاعده جدید در زمین بازی جدید است تا به اهداف شوم خود دست یابد.

سرهنگ دستجانی شناساندن ظرفیت های مغفول به مسئولان جهت خدمت رسانی به مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: حضور در صحنه به معنای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی اطلاع رسانی دقیق و به موقع از مبادی ذیربط و مراجع خبری موثق را مورد تاکید قرار داد و افزود: عرصه رویارویی جبهه حق با باطل همواره ادامه خواهد داشت و نباید در این عرصه ابهام افکنی کرد تا در ذهن  مردم  نسبت به جبهه گیری علیه باطل تردید بوجود آید.

در این نشست خبرنگاران و مدیران رسانه های شهرستان ساوه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

تبیین صحیح وظایف مدیران، ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی توسط مدیران به رسانه‌ها، تقویت ارتباط مردم با مسئولان، تمکین به قانون در فرایند برگزاری انتخابات، ترویج قانون‌گرایی در جامعه با ابزار رسانه و فراهم کردن بستر شور و نشاط سیاسی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات از جمله مهمترین مواردی بود که در این جلسه مطرح و بر عملی شدن آن تاکید شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group