پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

?رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: نتایج تعیین صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان فردا ۲۷ آذرماه اعلام می شود.



?«بهروز اکرمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس توسط هیات های اجرایی ۶ گانه استان در حال انجام است که برابر اطلاع واصله از این مراکز، اغلب استعلام های از مراجع ۴ گانه به دست فرمانداران رسیده است.  

?وی ادامه داد: براساس قانون امروز ۲۶ آذرماه آخرین مهلت هیات های اجرایی استان برای رسیدگی به صلاحیت ها است و نتیجه این فرآیند به صورت کتبی از سوی فرمانداران ۲۷ آذر به داوطلبان اعلام می‌شود.

?رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: ۳۷۵ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه این استان برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

?اکرمی بیان کرد: ۱۴۳ نفر شامل ۱۱۱ نفر مرد و ۳۲ نفر زن در مرکز حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیحان، ۶۶ نفر شامل ۶۳ نفر مرد و سه نفر زن در این مدت در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان و ۲۶ نفر شامل ۲۵ نفر مرد و یک نفر زن در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان برای شرکت در انتخابات امسال ثبت‌نام کردند.

?وی اضافه کرد: ۶۴ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل ۶۰ نفر مرد و چهار نفر زن در این مدت در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، ۴۷ نفر شامل ۴۴ نفر مرد و سه زن از حوزه انتخابیه شازند و ۲۹ نفر شامل ۲۶ نفر مرد و سه زن از حوزه انتخابیه خمین ثبت‌نام کردند.  

?استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که  ۲ کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است و حوزه های انتخابیه «تفرش، آشتیان و فراهان»، «ساوه و زرندیه»، «محلات و دلیجان»، «شازند» و خمین  هر کدام یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group