پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه با تاکید بر برداشتن موانع مشارکت سیاسی مردم در انتخابات، گفت: با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و تزریق امید در فضای جامعه می توان بستر حضور حداکثری را در جامعه فراهم کرد.

علی میرزایی در نشستی با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات نباید دلبستگی به فرد یا جناح خاصی داشته باشند، افزود: رای مردم در انتخابات حق‌الناس است، براین اساس نباید به گونه ای عمل کرد که حق‌الناس پایمال شود.

وی از رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی خواست تا با چشم بینا و تیزبینی ویژه عملکرد مجریان را رصد کنند و با تعامل با دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات اجازه ندهند حقی از کسی تضییع شود.

معاون استاندار مرکزی بر نهادینه کردن اخلاق در جریان برگزاری انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: قانونمداری، رعایت اصل بی طرفی و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات وظیفه اصلی مجریان، بازرسان و ناظران است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان تصدی سکان فرمانداری ویژه ساوه فارغ از هرگونه شائبه انتخاباتی کار کرده ام، تصریح کرد: معتقدم مدیریت هوشمند و عاقلانه می‌تواند فضای جامعه را از التهاب دور کند.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه انتخابات باید بدون جهت‌گیری از سوی دست اندرکاران برگزاری این حماسه سیاسی افزود: هیچکس حق ندارد از امکانات دستگاه‌های اداری له یا علیه فرد یا جناح خاصی استفاده کند و با هرگونه اقدامات شائبه برانگیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر برداشتن موانع مشارکت سیاسی مردم در انتخابات، گفت: با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و تزریق امید در فضای جامعه می توان بستر حضور حداکثری را در جامعه فراهم کرد.

او تاکید کرد: باید تلاش کنیم مکانیسم‌های حضور حداکثری مردم را با کمک رسانه‌ها فارغ از نتیجه انتخابات تقویت کنیم و ضمن تلاش برای برطرف کردن مطالبات مردم به فضای جامعه امید و نشاط تزریق کنیم.

میرزایی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به عنوان یک قدرت بی‌بدیل نقش توسعه یافته‌ای در جامعه دارند، افزود: رسانه‌ها در راستای تهییج افکار عمومی نقش آفرینی می‌کنند و باید قدردان رسانه‌ها به عنوان قدرت نرم و موثر جامعه بود و یقین بدانیم که هر کس با افکار عمومی بازی کند نابود خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی اعتبارات شهرستان ساوه در سال جاری گفت: افزایش اعتبارات شهرستان ساوه در سال جاری به دلیل تدوین سند توسعه شهرستان بود که با یک تعامل و هم اندیشی بین مدیران، تنظیم، تدوین و اجرایی شد.

فرماندار ساوه به مزیت صنعتی بودن ساوه اشاره کرد و افزود: صنعت برای ساوه هم فرصت است و هم تهدید و از آنجاکه ساوه قطب صنعتی استان به شمار می‌رود،  با مشکلات عدیده‌ای در حوزه تولید مواجه است.

وی افزود: حل مشکلات صنعت کاری دشوار است، اما با تلاش‌های صورت گرفته و هم‌افزایی جمعی، بزرگترین شهر صنعتی کشور که در ساوه مستقر است کمترین مشکلات کارگری و تولید را دارد به گونه‌ای که در هفت ماه سال جاری هیچ تجمع کارگری در ساوه صورت نگرفته است.

او حفظ وضع موجود برای جلوگیری از بروز آسیب و تلاش برای بهبود شرایط را مورد تاکید قرار داد و افزود: در سند توسعه شهرستان، ضمن رصد رفتار مدیران، چشم اندازی برای اجرای برنامه های آینده ترسیم می‌شود که بسیار کارگشاست.

میرزایی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل ساوه آب است، افزود: توزیع آب از منابع آبی ذخیره شده در سد الغدیر  و انعقاد قطعی قرارداد انتقال آب ساوه از سد کوچری دو طرح مهم برای تامین نیاز آبی این شهرستان بویژه آب شرب است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت در ساوه نیازمند وقت‌گذاری و تلاش مضاعف است، افزود: ساختار مدیریتی شهرستان به گونه ای هدایت و برنامه ریزی می شود که اصلی ترین وظیفه مدیران تکریم ارباب رجوع و تلاش برای ارتقای رضایتمندی باشد.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار شهرستان برای کنترل قیمت ها اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های دائمی عرضه مستقیم کالا به منظور توزیع و مدیریت قیمت ها کمک شایانی به سیستم عرضه و توزیع کالا خواهد کرد و روند اجرای این فرآیند اقتصادی را تسهیل می بخشد.

وی همچنین گفت: تکریم ارباب رجوع و تفسیر قانون به نفع مردم زمینه رضایتمندی مردم را افزایش خواهد داد. بر این اساس، مدیران انتقاد را هدیه ای از سوی مردم بدانند و برای رفع مشکلات‌شان تلاش مضاعف کنند.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group