شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

با پایان یافتن مهلت استعفای مدیران دولتی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اسامی برخی از این مدیران را اعلام کرد.

بهروز اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: افرادی که اقدام به استعفای انتخاباتی کرده باشند هیچ مراجعه‌ای به مجموعه استانداری نخواهند داشت و چه بسا برخی از مدیران در مجموعه‌های مدیریتی خارج از استان یا حتی در داخل استان فعالیت داشته و اقدام به استعفا کرده باشند و هیچ اطلاع رسانی تا زمان ثبت نام و اعلام کاندیداتوری انجام ندهند.

وی افزود: براساس آنچه که ستاد انتخابات استان مرکزی از مجموع استعفاهای مدیران دولتی اطلاع کسب کرده و به جمع بندی رسیده است از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، تاکنون تنها اسم"سید علیرضا مصطفوی" به چشم می‌خورد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی در ادامه گفت: در بین سایر حوزه‌های انتخابیه استان نیز "امرالله حقیقی" از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، "غلامعلی یار محمدی" رئیس شورای اسلامی شهر محلات، "مهدی اسماعیلی" شهردار نراق از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان، "مجید شمس" رئیس مرکز بهداشت شازند و "مسعود عظیمی" رئیس اداره ارشاد شهرستان شازند از حوزه انتخابیه شازند بوده است و برای حوزه‌های انتخابیه خمین و تفرش، آشتیان و فراهان نیز تاکنون موردی گزارش نشده است.

وی در ادامه گفت: مدیران مشمول قانون ماده 29 که اقدام به استعفا برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدا کردند حتما باید مستندات قانونی پذیرش استعفای خود را در هنگام ثبت نام ارائه کنند و این طور نیست که صرفا اقدام به استعفا کرده باشند و مرجع بالادستی نظر خود را در خصوص استعفای صورت گرفته در مهلت قانونی اعلام نکرده باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: از 10 تا 16 خردادماه افرادی که مشمول قانون 29 انتخابات هستند(از جمله مدیران و افرادی که سمتی دارند) باید از سمت خود استعفا می دادند و استعفای آنها هم مورد قبول قرار بگیرد. مدیرانی که مشمول قانون 29 انتخابات می‌شوند، باید گواهی پذیرش استعفای خود را به همراه سایر مدارک ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فهرست مسئولانی که برای شرکت در انتخابات مجلس باید از سمت‌های خود استعفا دهند را مشخص کرده است. این افراد شش ماه قبل از ثبت نام در انتخابات فرصت دارند تا از سمت خود استعفا بدهند. بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، روزهای دهم تا شانزدهم خرداد فرصت استعفای افراد مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود. استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم دارد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group