شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی از تایید نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان و بسته شدن پرونده انتخابات شورای پنجم خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با تاکید بر اینکه با بررسی اعتراضات وارده از سوی نامزدها تغییری در روند عمومی نتیجه انتخابات صورت نگرفت، افزود: همانطور که قبلا هم اعلام شده بود که اصل انتخابات در این استان مورد تائید قرار گرفته، بررسی اعتراضات وارده از سوی برخی از نامزدها نیز موجب تغییر در نتیجه انتخابات نشد.

وی در توضیح بیشتر نحوه بررسی اعتراضات از سوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: اعتراضاتی پس از اتمام شمارش آراء و نیز پس از تائید نتیجه انتخابات توسط هیئت‌های نظارت شهرستان به هیئت نظارت استان ارسال شد و برخی با در دست داشتن مستندات مراتب اعتراض خود را تقدیم و خواستار بازنگری شدند و در راستای پیگیری حقوق نامزدهای معترض و اطمینان قلبی داوطلبین معترض پیگیری های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: از آنجاکه قانون‌گذار هیئت‌های نظارت را موظف به بررسی اعتراضات وارده در موعد مقرر کرده است، لذا اعتراضاتی که به انضمام مستندات ارسال شده بود با حساسیت خاصی بررسی شد و برخی از مستندات نشانگر بروز تخلفاتی بود، اما با بررسی دقیق مشخص شد که این تخلفات به گونه‌ای نیست که در نتیجه انتخابات خللی ایجاد کند، لذا در روند عمومی انتخابات خدشه‌ای ایجاد نشده بود و صحت انتخابات توسط هیئت نظارت استان مورد تائید قرار گرفت و به فرمانداری‌های سراسر استان ابلاغ شد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه چه تخلفاتی در حین بررسی اعتراضات نامزدها مشاهده شد، گفت: یکی از مواردی که در حین بررسی اعتراضات تعجب اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان مرکزی را برانگیخته بود عدم شمارش نزدیک به نیمی از آرای یکی از صندوق‌های انتخابات شوراهای استان بود. گرچه با شمارش کامل آرای این صندوق تغییری در نتیجه انتخابات آن حوزه بعمل نیامد.

وی در خصوص بازشماری 10 درصد صندوق‌های انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی نیز گفت: بازشماری 10 درصدی صندوق‌ها نیز تغییری در نتیجه انتخابات صورت نداد و در انتخابات شورای شهر اراک نیز 10 صندوق بازشماری شد و تغییر در روند اجرا و اعلام نتیجه صورت نگرفت.

حجت‌الاسلام سلیمی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درخصوص اعلام ابطال برخی از صندوق‌های اخذ رای در برخی از شعب نیز گفت: با دریافت مستندات و اعتراضاتی که از سوی برخی از نامزدها صورت گرفته است تعدادی از صندوق‌ها مورد اعتراض هیئت نظارت استان نیز قرار گرفت که می‌بایست ابطال شود. از این رو موارد جمع‌بندی نهایی شده و مراتب به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارسال شد و منتظر نظر مشورتی این هیئت هستیم تا تصمیم‌گیری و اعلام شود.

وی در خصوص برخی تخلفات صورت گرفته در انتخابات شورای اسلامی شهرهای ساوه و خمین که انتخابات آنها به صورت الکترونیکی برگزار شده بود، افزود: بررسی‌های بعمل آمده در خصوص روند اجرای انتخابات در این شهرها، حاکی از بروز برخی تخلفات در بیرون شعبه‌ها بوده است که آنهم جزئی است و به نتایج لطمه‌ای وارده نمی‌کند، اما می‌بایست مسئولین وزارت کشور تمهیدی اتخاذ کنند که در برگزاری انتخابات به این شیوه در دوره‌های بعد تخلفی در بیرون شعبه صورت نگیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مرجع رسیدگی به این تخلفات چه کسی است و هیئت نظارت چه اقداماتی در این خصوص انجام داده است، گفت: مرجع رسیدگی به تخلفات دستگاه قضایی است و هیئت نظارت با جمع‌بندی نهایی نتایج، مراتب را جهت رسیدگی به دستگاه قضایی اعلام خواهد کرد گرچه برخی از تخلفات هم اکنون منجر به تشکیل پرونده در دستگاه قضائی استان شده است.

وی در خصوص تخلف برخی از مدیران دولتی در فرآیند برگزاری انتخابات نیز گفت: متاسفانه تعدادی از مدیران دولتی در استان با رعایت نکردن اصل بی طرفی در انتخابات، تخلفاتی مرتکب شده‌اند که موارد گزارش شده با دریافت مستندات جهت رسیدگی به دستگاه قضائی ارسال شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group