چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

با اتمام پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ساوه، معابر و خیابان های اصلی این شهر همچنان در محاصره پوسترها و تبلیغات کاغذی است.

در فصل پنجم آیین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراها به وضوح بر این امر تاکید شده که الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و همچنین تاسیسات عمومی و دولتی و صندوق های پست، باجه های تلفن، پست های برق و تلفن، تابلوها و املاک بخش خصوصی و هرگونه تابلوی راهنما تخلف است.


اما آثار این نقض قانون در دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی، پس از برگزاری انتخابات همچنان مشهود است و به قیمت فعالیت مضاعف کارگران شهرداری ساوه برای پاکسازی این بی قانونی ها در گرمای بیش از 36 درجه و با وجود روزه داری در این ایام تمام شده است.
مسئولان ساوه در زمان تبلغیات نامزدها، بارها در خصوص رعایت قانون تبلیغاتی هشدار داده و خواستار توجه ویژه به این مهم شدند اما با توجه به کثرت داوطلبان فضای شهر پوشیده از تبلیغات مختلف شد.
رئیس دادگستری ساوه ایام انتخابات در مورد تبلیغات انتخاباتی نامزدها در اظهار نظری ابزار داشته که تبلیغات محیطی نامزدها باید بر اساس قانون شفاف این مهم و با توجه به رعایت اصول اخلاقی انجام شود و چسباندن پوستر بر دیوار منازل مردم نیز مصداق حق الناس است.
هادی ملکی با تاکید بر اینکه نامزدها مجاز به تبلیغات در اماکن مشخص شده هستند، افزود: به تمامی نامزدها هشدار می دهیم که نسبت به اصلاح وضعیت به وجود آمده اقدام و خسارت وارد شده به بیت المال و حقوق شهروندی را جبران کنند تا خدای ناکرده در دوران انتخابات دستگاه قضایی مجبور به برخورد قانونی نشود.
هم اینک پس از گذشت حدود 20 روز از حماسه پرشور 29 اردیبهشت، دیوارهای معابر و خیابان های شهر ساوه همچنان پوشیده از پوسترهای تبلغیاتی است و انگار که تلاش کارگران شهرداری باید تا ماه ها ادامه یابد.
شهردار ساوه در خصوص تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی در این شهر گفت: الصاق پوستر و نمادهای تبلیغاتی در اماکن غیرمجاز و ممنوعه، علاوه بر نازیبایی چهره شهر، موجب مخدوش شدن و آسیب المان و نمادهای شهری شده است.
کامران جوادی افزود: مصادق بی قانونی نامزدها در نصب پوسترهای تبلیغاتی در تمام نقاط شهر دیده می شود که پاکسازی این تصاویر و رنگ آمیزی مجدد معابر، ماه ها به طول می انجامد.
وی اظهار کرد: در شرایط فعلی حجم تولید و پراکندگی پسماند و مواد زاید با توان سیستم نظافت شهری همخوانی ندارد و نیروهای کشیک برای این مهم به کار گرفته شده اند.
وی ادامه داد: به نظر می رسد پراکندگی اقلام تبلیغات کاغذی در شهر ساوه هیچ دوره ای به این اندازه نبوده که یکی از دلایل این مهم تعداد بالای نامزدهای شورای اسلامی شهر است.
جوادی تصریح کرد: در انتخابات سال گذشته حدود پنج میلیارد ریال خسارت به نمادهای شهری، دیوارها و جداول وارد شد که بهسازی آن مدت ها طول کشید و به نظر می رسد در انتخابات امسال این میزان خسارت به بیش از 10 میلیارد ریال رسیده است.
شهردار ساوه گفت: 120 نقطه در ساوه برای تبلیغات 132 نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی تعیین شد و نامزدهای انتخاباتی باید برای تبلیغات محیطی از این مکان ها استفاده می کردند.
جوادی افزود: چهار هزار متر مربع عرصه های تبلیغی برای نامزدها و ستادهای انتخاباتی در سطح ساوه تعبیه شده و هدف از این کار جلوگیری از آسیب رسیدن به منظر شهری بود که متاسفانه بسیاری ازنامزدها و یا طرفداران انان به این مهم بی توجه بودند.
جوادی گفت: کار پاکسازی شهر ساوه از آثار تبلیغات کاغذی همچنان ادامه دارد که علاوه بر هزینه های مالی، موجب شده کارگران این نهاد قبل از سایر وظایف روزمره خود برای این مهم بکارگرفته شوند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group