پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

امام جمعه ساوه گفت: ادعای تقلب و زیر سوال بردن اصل انتخابات خواست دشمنان نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم حسینی در جلسه شورای اداری ساوه افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با تمام فراز و نشیب‌ها به پایان رسید و سلامت آن نیز توسط شورای نگهبان اعلام شد اما تخلفاتی هم صورت گرفت که در حال بررسی هستند.

وی بیان کرد: در 29 اردیبهشت ماه شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مند بودیم اما تخلفاتی هم گزارش شد که نمی‌توان آن را تقلب نامید و ادعای تقلب در انتخابات برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن حضور میلیونی مردم است.

وی با تبریک به برگزیدگان ملت در انتخابات جمعه گذشته اظهار کرد: هر کس که منتخب مردم شد مورد قبول همگان است و باید به نتیجه انتخابات تمکین کرد و برای عملیاتی کردن برنامه‌های منتخب مردم کمک کرد.

امام جمعه ساوه در ادامه خواستار اصلاح قانون انتخابات شد و افزود: نباید هر کس به خود اجازه دهد که کاندیدا شود بلکه باید در هنگام ثبت نام شرایط و معیار خاصی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: باید در ماه مبارک رمضان فضای شهر معنویت بیشتری به خود بگیرد چرا که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی متاثر از کمبود معنویت در سطح جامه و دوری از خداست.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: علاوه بر تقویت فضای معنوی در جامعه باید طوری برنامه‌ریزی شود که در ادارات، ارگان‌ها، شرکت‌ها و سایر اماکن عمومی نماز جماعت برگزار شود.

وی در ادامه به دیدگاه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در خصوص توصیه به کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: از نگاه مولای متقیان هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و قرار نیست که اگر می‌خواهیم به هدف برسیم از هر طریقی وارد شویم و با باطل نمی‌توان حق را یاری کرد و نباید موجب هتک حیثیت و بردن آبروی افراد شویم.

وی گفت: در سلسله مراتب اداری نباید گفته شود که ماموریم و معذور و در حکمت نهج‌البلاغه هیچ کس حق اطاعت از کسی که وی را وادار به انجام گناه می‌کند ندارد و باید مدیران ما این طور مدیریت کنند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه باید بر مبنای عقلانیت و علم تجربی یک قرارداد را امضا کنیم، افزود: نمی توانیم در برابر دستور غلطی تسلیم شویم و آن را عملی کنیم. در سند 2030 نیز بر خلاف دستور خدا و پیامبران عمل شده و نباید به آن تن دهیم و عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه نیز گفت: هر رای ایرانی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه سدی محکم در برابر تهاجمات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی دشمنان بود.

سرهنگ پرویز اسدی افزود: برگزاری انتخابات پرشوری در این سطح با این امنیت در حالی که در اطراف کشور ناامنی وجود داشته مرهون هدایت های رهبری معظم انقلاب و خون مطهر شهداست.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مورد سوء‌امنیتی در جریان برگزاری انتخابات ساوه وجود نداشت، افزود: با مشارکت همه دستگاههای متولی برگزاری انتخابات، شاهد برگزاری یک حماسه بی نظیر در تاریخ نظام اسلامی بودیم.

سرهنگ اسدی در ادامه با اشاره به کاهش انواع جرایم در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در این مدت شاهد کاهش 23 درصدی انواع جرایم مشخصا سرقت در شهرستان بودیم.

وی بیان کرد: در تصادفات درون شهری و برون شهری منجر به فوت نیز کاهش 13 درصدی و در تصادفات جرحی افزایش 16 درصدی ثبت شده است که بیشترین آن مربوط به تصادفات موتورسیکلت در داخل شهر بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group