جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه از تایید نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای ساوه توسط هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه افزود: انتخابات این شهرستان توسط هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان تائید شده است و چناچه فردی احساس می‌کند که حقی از وی ضایع شده از طریق اعتراض به هیئت عالی نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با ذکر دلایل و مستندات اعلام شکایت کند.

وی بیان کرد: با وجود اعتراضاتی که به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سراسر کشور شد اما شورای نگهبان سلامت آن را تایید کرد و در تهران هم 500 صندوق انتخابات شوراها بازشماری شد و تخلفی محرز نشد.

فرماندار در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر ساوه به صورت تمام الکترونیکی به همراه 141 شهر دیگر کشور اظهار کرد: در سیستم تمام الکترونیکی تمامی فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی است و هیچ تخلفی در سیستم الکترونیکی صورت نخواهد داد چرا که پروسه اخذ رای تا شمارش آرا به صورت الکترونیکی است.

وی بیان کرد: متاسفانه در جریان انتخابات شورای شهر ساوه نیز دو نفر درصدد بودند که شیرینی حضور مردم را تلخ کنند در حالی که این دو نفر نه تنها جزو اعضای علی‌البدل نیستند بلکه در آخر صف قرار دارند و تعداد آرایی هم که کسب کردند تفاوت فاحش با رده‌های بالاتر دارد ولی ادعا دارند که آرای بیشتری کسب کردند در حالی که این طور نیست.

بهاروند تصریح کرد: هر فرد معترض به نتیجه انتخابات باید مستندات قانونی خود را اعلام کند و براساس آن شکایت کند، چنانچه نتواند اثبات کند و نسبت به روند برگزاری انتخابات تهمت و افترا وارد کند قطعا از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در جریان انتخابات بیش از چهار هزار نفر دست اندر کار امر برگزاری این حماسه سیاسی بودند، افزود: از مهمترین منویات مقام معظم رهبری برگزاری انتخاباتی توام با قانون مداری، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری بود که همه مطالبات و خواسته های رهبری در جریان برگزاری انتخابات محقق شد و ملت و رهبری در این حماسه باعظمت پیروز شدند.

فرماندار ساوه گفت: انتخابات 29 اردیبهشت ماه در شرایطی برگزار شد که رئیس جمهور آمریکا در عربستان بود و به بهانه مبارزه با تروریسم در این کشور حضور داشت در حالی که خود عربستان صادر کننده تروریست است و در چنین مقطع و شرایطی انتخابات در نهایت امنیت و آرامش برگزار شد و باید این امنیت و شور مردم را قدر بدانیم.

وی تصریح کرد: با برگزاری انتخابات پرشور در ایران دشمنان از توطئه افکنی ناامید شدند و موحب انسجام ملی و اقتدار هم در سطح داخلی و هم در عرصه‌های بین‌المللی شد و حضور حداکثری مردم همه را غافلگیر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به هفت هزار نفر از مردم شهرستان ساوه نتوانستند آرای خود را به صندوق بریزند، افزود: مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی به حدی بود که با پایان یافتن زمان رای گیری، همچنان شاهد صف های طویل در شعب اخذ رای بودیم.

بهاروند با اشاره به مشارکت 67.88 درصدی مردم شهرستان ساوه در انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار کرد: برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند موجب جلوگیری از هر تخلفی شده و اطمینان و اعتماد مردم را برای حضوری حداکثری بالا برد.

وی در ادامه به برخی اشکالات انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از عمده‌ترین اشکالات انتخابات اصلاح قوانین آن است و نباید به گونه‌ای باشد که هر فردی به خود اجازه دهد در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و سایر انتخابات ثبت نام کند.

وی بیان کرد: اصلاح قوانین انتخابات نباید در روزهای منتج به برگزاری آن صورت گیرد بلکه باید از قبل یک قانون جامع تصویب شود و مجریان بتوانند براساس قانون اصلاح شده آن را اجرایی کنند.

وی در ادامه گفت: انتخابات تمام شده است و باید آرامش را در جامعه حاکم کرده و رفاقت‌ها را از سر گیریم و با تبریک به برگزیدگان ملت از سایر نامزدها هم که شور انتخاباتی را خلق کردند تشکر کنیم.

فرماندار ساوه اظهار کرد: باید دست در دست هم دهیم و برای توسعه کشور تلاش کنیم و دولت آینده نیز با در نظر گرفتن ارتقای معیشت مردم با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش مضاعف کند.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سوم خردادماه و سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر تجلی مقاومت و ایستادگی ملت ایران است و شکست صدام در این عملیات به معنای شکست استکبار جهانی بود چرا که تمامی مستکبران عالم به کمک صدام آمدند.

وی بیان کرد: سربازان رشید اسلام از خرمشهر جانانه دفاع کردند و این شهر را از دشمن پس گرفتند و موجب تقویت امید و نشاط و اقتدار کشور شدند.

وی افزود: در حادثه فتح خرمشهر 20 هزار اسیر و 20 هزار کشته و زخمی به دشمن تحمیل شد و امروز اگر در کشور امنیت پایدار را شاهد هستیم نتیجه جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group