پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه نسبت به نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر ساوه اعتراض کرد و خواستار اصلاح وضعیت موجود شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در دومین نشست توجیهی اعضای شورای تامین شهرستان ساوه با کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ساوه و شهرهای تابعه اظهار کرد: جای تاسف و گلایه دارد که نامزدهای انتخاباتی با بی توجهی به قانون اقدام به تبلیغاتی برخلاف ضوابط و مقررات کرده و چهره شهر را تخریب و کثیف کردند.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون هر نامزد باید در هر یک از مناطق شهری تنها یک ستاد انتخاباتی داشته باشد، افزود: شیوه نامه تبلیغات صحیح انتخاباتی در نخستین نشست توجیهی با نامزدها در اختیار داوطلبان قرار گرفت و قرار بر این شد که همه نامزدها در چارچوب قانون نسبت به راه اندازی ستاد و تبلیغات صحیح اقدام کنند اما متاسفانه برخی از نامزدها برخلاف قانون تبلیغ کردند.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه به هیچ وجه تمایل به صدور اخطار، تشکیل پرونده و احیانا بازداشت نامزدهای انتخاباتی نداریم، افزود: آنچه برای ما مهم است حفظ آرامش و امنیت شهر است اما وقتی مشاهده شود که عده ای بخواهند نظم و آرامش شهر را بر هم زده و با ایجاد مزاحمت برای مردم و تخلف در تبلیغات انتخاباتی قانون شکنی کنند برخورد قضایی و قانونی با آنها خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از امروز با مدیریت معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه فضای تبلیغات انتخاباتی با شدت و حساسیت بیشتری رصد خواهد شد و با پیگیری دستگاه قضایی هرگونه تبلیغات غیرمجاز از سطح شهر جمع آوری می شود.

بهاروند تصریح کرد: به شهرداری و سایر اداراتی که بوسیله تبلیغات غیرقانونی نامزدها، به اموال عمومی و بیت المال در اختیار آنها آسیب رسیده است دستور داده شده که نسبت به هر یک از نامزدهای متخلف اعلام جرم و شکایت کنند و دستگاه قضایی نیز رسیدگی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از ساعت 11 امشب فعالیت ستادهای انتخاباتی تعطیل خواهد شد و هر کس که بخواهد آرامش شهر را بر هم بزند به مراجع قانونی معرفی خواهد شد.

بهاروند با تاکید بر اینکه راه اندازی کاروان شادی و جشن و سرور در خیابان ها و معابر شهری ممنوع است، افزود: به همه نامزدها هشدار می دهیم که شیوه تبلیغ خود را اصلاح و اگر به هر نقطه از شهری که متعلق به عموم و بیت المال است آسیب رسانده اند در سریع ترین زمان ممکن آسیب را برطرف کنند تا دستگاه قضایی نسبت به تخلفات صورت گرفته ورود نکند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه نیز گفت: کاندیداها موظف هستند به قانون تمکین کنند.

سرهنگ پرویز اسدی افزود: تخریب چهره شهر با چسباندن پوستر در نقاطی که ممنوعیت دارد دید مردم را به فرهنگ شهر تغییر می دهد و این کار زیبنده شهر متمدن ساوه نیست.

وی افزود: کسی به ما حق نداده است که حق مردم را ضایع کنیم. کاندیدایی که بخواهد حق مردم را ضایع کند و برای شهروندان ایجاد مزاحمت داشته باشد چطور می خواهد در مسئولیتی که به واسطه رای مردم بدست می‌آورد از حق مردم دفاع کند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه در چند روزی که از تبلیغات انتخاباتی گذشته است خیلی بد اخلاقی ها صورت گرفت، افزود: نیروی انتظامی حافظ امنیت و آرامش مردم است و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هر کس که بخواهد امنیت مردم با به خطر بیندازد، قانون سیلی محکمی به او خواهد زد.

وی حفظ آرامش و نظم عمومی را وظیفه ذاتی نیروی انتظامی دانست و گفت: با تمام قوا و توان از حق مسلم مردم دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی از خط قرمزها عبور کند.

سرهنگ اسدی افزود: آلودگی صوتی جرم است اما نامزدها به راحتی در شهر آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند که قطعا از امروز برخورد خواهیم کرد. شعار دادن خارج از قواعد جرم است و اجازه نخواهیم داد در هر ستادی شعارهای خارج از قواعد سر داده شود.

وی بیان کرد: ستادهای تبلیغاتی باید براساس آنچه که قانون مشخص کرده فعالیت کنند و فعالیت‌هایی نظیر پخش موسیقی زنده و راه‌اندازی کاروان شادی و سد معبر جرم تلقی شده و برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ اسدی افزود: از زمانی که موعد رسمی تبلیغات آغاز شده است شاهد افزایش 130 درصدی تماس‌های مردمی با سامانه 110 پلیس بودیم و آمار تصادفات درون شهری به دلیل مسدود کردن معابر عمومی افزایش یافته است. از این رو با حمایت دستگاه قضایی با هرگونه بی نظمی و تخلف انتخاباتی به شدت برخورد خواهیم کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group