پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: آمار شعب اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری هزار و 69 شعبه است که شامل 700 شعبه ثابت و 369 شعبه سیار می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، شکرالله حسن بیگی با تاکید بر همکاری تمامی افراد برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در فضایی امن و آرامش‌بخش عنوان کرد: صندوق های اخذ آراء مردم در شهرستان‌ها مستقر است و صندوق دو شهر کمیجان و خنداب از فرمانداری اراک به این شهرها منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات استان در 14 دی ماه سال گذشته، بیان کرد: تعرفه‌های انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی یک میلیون و 210 تعرفه است و در حال حاضر در مکانی امن نگهداری می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی عنوان کرد: انتخابات شورای شهر در شهرستان‌های ساوه و خمین که شامل 118 شعبه اخذ رای می‌شود به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

حسن‌بیگی بیان کرد: برای برگزاری انتخابات در روز 29 اردیبهشت ماه 25 هزار نفر همکاری دارند که شامل نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و هیات‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: همان‌طور که در شورای تامین مصوب شده است ایست بازرسی ثابت و متغیر نیز برای برگزاری انتخابات لحاظ شده است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه برای برخی از افراد احتمال اینکه کارت ملی نداشته باشند وجود دارد طبق هماهنگی‌های انجام شده اخذ آراء با همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی امکان پذیر است و وجود اصل کارت ملی ضروری نیست. کد ملی را می توان از ادارات ثبت احوال دریافت کرد.

حسن بیگی از فرمانداران خواست که تا فرصت هست افرادی که نماینده هستند را آموزش دهند و در مراحل آموزش از هیات نظارت شهرستان هم دعوت بعمل آید تا موارد مورد نیاز مطرح شود.

وی افزود: فرمانداران به گونه ای عمل کنند که شائبه ای مبنی بر استفاده از امکانات دولتی جهت تبلیغات انتخاباتی برای فرد خاصی ایجاد نشود و از اینگونه اقدامات به جد خودداری شود.

وی بیان کرد: افرادی از خانواده شهدا و دیگر افراد به عنوان معتمد انتخاب شدند که برخی از این افراد تایید نشدند، اما مورد توجه قرار گرفته بودند.

حسن بیگی تاکید کرد: تمامی فرمانداران باید دقت لازم را به کار بگیرند که تخلفی صورت نگیرد و انتخابات در فضایی سالم برگزار شود.

به گزارش ایسنا، رییس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی در شورای نگهبان نیز در این جلسه تاکید کرد: به هیچ وجه از وظایف قانونی کوتاه نمی آییم اگر شهرستانی اقدامی خلاف قانون انجام دهد توسط ناظران مستند می شود. با توجه به این موضوع باید قانون در تمامی مراحل با دقت مورد توجه قرار بگیرد.

سید باقر تقوی با تاکید بر رعایت صداقت در تمامی مراحل مربوط به انتخابات، گفت: انتخابات آینده با رعایت صداقت و بی طرفی همراه باشد.

وی بیان کرد: باید بر محور قانون حرکت کنیم، همان طور که امام راحل فرمودند خلاف قانون عمل کردن خلاف شرع است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی در شورای نگهبان عنوان کرد: از امکانات دولتی نباید برای تبلیغات ریاست جمهوری استفاده کرد، باید از اقداماتی که بوضوح تبلیغ انتخاباتی با استفاده از امکانات دولتی است و مواردی از آن مشاهده شده جلوگیری شود.

تقوی با تاکید بر لزوم دقت در بکارگیری افراد در پست های حساس مربوط به انتخابات، خواستار تسریع برخی فرمانداری ها در خصوص اعلام محل و تعداد شعب اخذ رای شد و افزود: سه شهرستان تاکنون این آمار را ارائه نکرده اند.

تقوی همچنین با بیان اینکه انتخاب معتمدین باید از میان تمامی اقشار جامعه همچون خانواده شهدا، هیات امنای مساجد، کسبه، فرهنگیان و ... صورت بگیرد و به این مهم باید بیشتر توجه شود، خواستار بکارگیری نیروهای مجرب و مسئولیت پذیر به عنوان نمایندگان فرمانداران شد و گفت: استفاده از افرادی که در این امر تجربه کافی ندارند مشکل زاست.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی در شورای نگهبان بر لزوم بی طرفی در انتخابات تاکید کرد و افزود: انتخابات باید بی طرفانه به معنای واقعی برگزار شود و فرمانداران به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش خاطر نشان کرد: توجیه مسئولین ستادهای نامزدهای انتخاباتی باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه عدم توجه به این موضوع در انتخابات باعث می شود با مشکلاتی مواجه شویم.

تقوی به دیگر الزامات برای برگزاری انتخاباتی سالم پرداخت و ادامه داد: نمایندگان نامزدها در پای صندوق رای و عوامل اجرایی شعب اخذ رای نیز باید تحت آموزش قرار بگیرند. همچنین باید توجه شود کادر اداری و خدماتی محل هایی که به عنوان شعبه اخذ رای مشخص شده اند در روز انتخابات اقدام به تبلیغ برای نامزد خاصی نکنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group