پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه از انصراف هشت نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان خبر داد.

محمد بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی با اشاره به اینکه در انتخابات شوراها، هزار و 58 داوطلب تا پایان مهلت قانونی نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کرده بودند، افزود: تا امروز هشت نفر از این افراد انصراف خود را به طور رسمی اعلام کرده اند.

وی بیان کرد: 209 نفر از داوطلبان نام‌نویسی شده در مناطق شهری و 849 نفر در مناطق روستایی بوده‌اند که تاکنون چهار نفر در حوزه شهری و چهار نفر در حوزه روستایی انصراف داده‌اند.

وی گفت: 60 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساوه زن و مابقی مرد بودند که از مجموع انصرافی‌ها نیز پنج نفر مرد و سه نفر زن هستند.

فرماندار شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: انتخابات نماد مردم سالاری دینی در کشور است و تاکنون نیز روند استقبال از این رویداد بزرگ سیاسی در شهرستان مطلوب است.

وی اظهار کرد: بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، نام نویسی از داوطلبان تا ساعت 24 روز یکشنبه ششم فروردین ادامه داشت و داوطلبان تا روز برگزاری انتخابات می‌توانند انصراف خود را از شرکت اعلام کنند.

به گفته وی، انتخابات شورای اسلامی در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه و 128 روستای شهرستان برگزار می شود.

بهاروند تصریح کرد: با اتمام مهلت قانونی ثبت نام نامزدهای انتخاباتی کار رسیدگی به صلاحیت نامزدها و استعلام از مراجع چهارگانه در هیات های اجرایی کلید خورده و پس از آن بر اساس زمان تعیین شده، هیات های نظارت بر پرونده ها اعمال نظر می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی صورت تمام الکترونیکی در کشور تصریح کرد: در انتخابات امسال همه فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر اعم از فرایند اخذ رای و شمارش آرا در شهر ساوه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group