پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از انصراف 31 نفر از گردونه رقابت انتخابات شوراها در استان مرکزی و همچنین افزایش میزان داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان مرکزی به نسبت سهم این استان از جمعیت کشور خبر داد.

شکرالله حسن‌بیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به سهم دو درصدی استان مرکزی از جمعیت کل کشور اظهار کرد: این در حالی است که آمار داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی به نسبت سهم این استان از جمعیت کشور به 2.3 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: جزئیات بیشتر در این خصوص از طریق وزارت کشور و براساس بررسی‌های بیشتر اعلام خواهد شد و استان‌هایی که در صدر قرار خواهند داشت، معرفی می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی با اشاره به انصراف 31 نفر از گردونه انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی این استان که 16 نفر آنها در نقاط شهری و 15 نفر در روستاها ثبت‌نام کرده بودند، گفت: در مدت زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهری و روستایی تعداد 6 هزار و 619 نفر ثبت نام کردند که با انصراف 31 نفر این میزان به 6 هزار و 558 نفر کاهش یافت.

وی به افزایش 30 درصدی میزان داوطلبان زن در شورای اسلامی روستاهای استان مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: رشد 30 درصدی داوطلبان زن علاقمند به عضویت در شوراهای اسلامی روستایی استان مرکزی بیانگر انگیزه بالای زنان برای مشارکت اجتماعی و اداره روستاهاست.

حسن بیگی به رویکرد حمایتی دولت تدبیر و امید از زنان و مشارکت آنان در سرنوشت خویش اشاره کرد و افزود: این میزان رشد در ثبت نام زنان برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی بیانگر نگاه ویژه دولت به زنان و تقویت مشارکت حضور بانوان برای اداره جامعه است و دولت در ایجاد فضای مشارکتی بانوان موفق عمل کرده است.

وی در ادامه به پایان مهلت پاسخ استعلامات مراجع چهارگانه تا 16 فروردین ماه اشاره کرد و افزود: براساس برنامه زمان بندی اعلام شده از 17 فروردین ماه به مدت یک هفته کار بررسی صلاحیت های نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیئت های اجرایی انجام خواهد شد و پس از آن هیئت‌های نظارت طبق روال قانونی عمل خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از تشکیل شوراهای اسلامی در 33 شهر استان مرکزی در دوره پنجم نیز خبر داد و گفت: با توجه به شاخص های جمعیتی اعضای شوراهای اسلامی شهر در کلانشهر اراک، 11 نفر، ساوه 9 نفر، خمین هفت نفر و برای سایر شهرهای استان این تعداد 5 نفر خواهد بود که داوطلبان عضویت در شوراهای شهر استان برای تصاحب 177 کرسی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی به افزایش نزدیک به 10 درصدی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی به نسبت دوره چهارم نیز اشاره کرد و گفت: تعداد نامزدهای ثبت‌نام کننده در دوره پنجم شوراهای اسلامی استان مرکزی به نسبت دوره قبل 569 نفر افزایش داشته است.

حسن بیگی با اشاره به اینکه 863 روستای استان مرکزی نیز واجد شرایط تشکیل شوراهای اسلامی هستند، گفت: در روستاهای استان نیز براساس شاخص جمعیتی در 40 روستا شورای پنج نفر و در مابقی روستاها شوراهای اسلامی با عضویت سه نفر تشکیل خواهد شد.

گفتنی است، پیش از این تعداد داوطلبان قطعی انتخابات شوراها 6610 اعلام شده بود.

طبق اعلام وزارت کشور 29 اردیبهشت ماه سال 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار خواهد شد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group