پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: با شروع رسمی دور دوم تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، متاسفانه باز هم شاهد تخلف محرز نامزدهای انتخاباتی در بحث تبلیغات محیطی در سطح شهر هستیم.

 

- مصطفی احمدی در نشست با جمعی از مدیران و پیمانکاران حوزه خدمات شهری با بیان اینکه تخریب آگاهانه فضای شهری توسط کاندیداها لطمه به اموال عمومی و بیت‌المال است، افزود: انتظار نداشتیم افرادی که خودشان مدعی قانون‌مداری هستند قانون را زیر پا گذاشته و با چسباندن عکس‌ها، بنرها و پوسترهای تبلیغاتی موجب ایجاد خسارت در المان‌های شهری شوند چرا که همه مردم چه کاندیدا و چه غیر کاندیدا باید خود را ملزم به رعایت اصول شهری و شهروندی بدانند.

احمدی ادامه داد: چسباندن تصاویر گوناگون در طرفداری از نامزدهای انتخابات مجلس روی درب و دیوار انواع ساختمان‌های مسکونی شخصی و موسسات خصوصی و دولتی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، چراغ‌های روشنایی گذرگاه‌ها، کناره‌‌های پل‌های روگذر و زیر گذر سواره و پیاده رو، ترانس‌های برق، درختان حاشیه کوچه‌ها و خیابان‌ها‌، سر درب مغازه‌ها، روی بلوارهای خیابان‌ها و مانند آنها، از جمله این شیوه‌های نادرست تبلیغاتی از سوی هواداران نامزدها بوده است.

وی بیان کرد: شهرداری ساوه در دور اول انتخابات با تحمل زحمات و صرف انرژی فراوان و نیز مبالغ هنگفت که عمده آن از جیب شهروندان تامین می‌شود، اقدام به زیباسازی سیمای این شهر کرد، اما در دور دوم نیز علیرغم مکاتبات و و تذکرات به ستادهای انتخاباتی و کاندیداها با تاسف شاهد هستیم در این دوره نیز با چسباندن تصاویری از نامزدها ضمن آسیب به تاسیسات شهری، منظر بسیار نازیبایی را در شهر ایجاد کرده‌اند.

معاون خدمات شهری ساوه افزود: بنا به دستور مراجع قضایی، شهرداری ساوه ملزم شده تا نسبت به پاکسازی تخلفات انتخابی بر روی تاسیسات و المان‌های شهری اقدام کرده و ضمن مستندسازی، نتیجه را به مراجع قضایی اعلام کند و نیروی انتظامی نیز ملزم شده تا افراد را در حین نصب تبلیغات انتخاباتی در اماکن غیر مجاز دستگیر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در بحث تبلیغات انتخاباتی طرفدار هیچ فرد مشخصی نیستیم، تصریح کرد: در این دوره از انتخابات ضمن حضور آگاهانه در رای‌گیری اعلام بی‌طرفی از هر کاندیدایی داشته و برابر قانون با تخلفات برخورد می‌کنیم.

به گفته احمدی، نصب پوسترهای تبلیغاتی بر روی جداول، پایه‌های برق، المان‌ها، کیوسک تلفن، مخازن زباله، بلوار میادین، دیوارهایی که نقاشی دیواری اجرایی شده، دیوار مدارس، درب ادارات، نهادها و دستگاههای دولتی، تابلوهای راهنمایی و تاسیسات شهری تخلف محسوب می‌شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group