پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

در جلسه هشتادوچهارم شورای فرهنگ عمومی زرندیه با اکثریث اعضاء ۱۰ اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرستان زرندیه انتخاب شد و به تصویب رسید.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه سه شنبه ۱۰ خردادماه در این جلسه که با دستور تعیین روز شهرستان و بررسی صلاحیت اعضای شوراهای فرهنگ عمومی بخش زاویه و شهر پرندک برگزار شده بود گفت: احترام به مفاخر، بزرگان، نوادر، علما و دانشمندان صاحب نام می‌بایست به فرهنگ تبدیل شده و در فرهنگ هر منطقه ای نهادینه شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: ما باید به نسل‌های نوجوان و جوان بیاموزیم که احترام بزرگان دینی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی را حفظ کنند و برای معرفی آنان به نسل‌های آینده تلاش کنند.

وی افزود: پرداختن به نشاط اجتماعی، فرهنگ و هنر بومی از دیگر مباحثی است که نیاز کنونی جامعه است و باید بیشتر از پیش به آن پرداخته شود. ما نباید فراموش کنیم که امنیت کنونی و استقلال حال حاضر کشور را مدیون چه کسانی هستیم. ما نباید فراموش کنیم که اگر شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و شهدا و ایثارگران مدافع حرم نبودند الان مملکت ما می‌توانست در چه شرایط حادی قرار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در این جلسه بر توجه به مسائل فرهنگی، هنری و علمی برای انتخاب روزی به نام شهرستان تاکید کرد و افزود: باید مراقب باشیم در تمام برنامه‌ریزی‌ها در راستای حفظ شان و جایگاه شهدا حرکت کنیم و در برنامه های اجرایی افزایش نشاط اجتماعی را هم مدنظر قرار دهیم.

داوود آذری افزود: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک مرجع سیاستگزار فرادستی در حوزه فرهنگ با تصمیم سازی درست شاخص های فرهنگی را تبیین و برای اجرایی شدن آن ریل گذاری مناسب می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز گفت: پیرو مصوبه جلسه هفتادونهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان در چند ماه گذشته طی نشست با اصحاب فرهنگ وهنر، نخبگان علمی، هنری و فرهنگی و صاحب نظران شهرستان و همچنین در فضای مجازی بخصوص در شبکه‌های اجتماعی درخصوص تعیین روزی به نام روز زرندیه نظرسنجی شد که پس از جمع آوری نظرات و جمع بندی، هشت پیشنهاد به صحن شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای بحث و تبادل نظر و انتخاب آورده شد.

احمد جوانمرد افزود: روزی در ایام برداشت محصولات کشاورزی بویژه محصول انگور، یکی از روزهای برداشت پسته، تاریخ ولادت و یا وفات ابن مسکویه دانشمند نامی معاصر ابن سینا که از مفاخر کهن شهرستان، روز تبدیل زرندیه از بخش به شهرستان، روز دهم اردیبهشت ماه روزی که شهرستان زرندیه در سال ۱۳۶۱،  ۲۶ شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب و کشور کرد، روز بازگشت اولین آزاده شهرستان، روز ولادت و یا وفات امامزاده سیدمنصور(ع) و روزی که در سال ۱۳۶۷ مقام معظم رهبری به شهر زاویه سفر کرده است برای این مهم پیشنهاد شد .

گفتنی است پس از رای گیری به صورت کتبی از تعداد ۲۰ نفر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ۱۵ نفر به روز دهم اردیبهشت روز تقدیم ۲۶ شهید بعنوان روز شهرستان رای دادند و مقرر شد هر ساله این روز آغاز هفته فرهنگی شهرستان باشد و در ادامه هفته فرهنگی به مباحثی چون تجلیل از مفاخر، تکریم امامزادگان، فرهنگ و هنر بومی محلی و سابر موضوعات مطروحه پرداخته شود.

در پایان جلسه با تصویت اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان، حسین کاظمی و جعفر واحد و خانم الهه اسماعیلی بعنوان اعضای فرهنگی شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک و مجید حسنی، داود طهماسبی و خانم تنها بعنوان اعضای فرهنگی شورای فرهنگ عمومی بخش زاویه انتخاب شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group