شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

 

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده از تعداد کل افراد بستری شده در بیمارستان های این شهرستان و زرندیه، ۹۰ درصد را سالمندانی تشکیل می دهند که در موعد تعیین شده اقدام به دریافت واکسن ضد کرونا نکردند.

دکتر «محمود کریمی» روز سه شنبه به ایرنا، گفت: با وجود فراخوان های گسترده از سوی دانشکده و همچنین بازتاب های رسانه ای، اما شماری از سالمندان که در برنامه زمان بندی و موعد مقرر می باید اقدام به تزریق واکسن می کردند از این کار به دلایلی صرفنظر نمودند و نتیجه این رفتار اکنون در افزایش شمار بستری شدگان و جانباختگان قابل درک است.

وی اظهار داشت: فقط روز گذشته و در آغاز موج پنجم شیوع کرونا در ساوه و زرندیه، چهار نفر جان خود را از دست دادند که در نوع خود برای این مناطق یک رکورد محسوب می شود.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده، افزون بر ۹۸ درصد از جانباختگان کرونا در ساوه و زرندیه در یک ماه اخیر شامل سالمندانی است که اقدام به دریافت واکسن نکرده اند.

به گفته دکتر کریمی، تاکنون حدود ۲۱ هزار نفر از جمعیت ۴۰۰ هزار نفری شهرستان های ساوه و زرندیه به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این روزها خطر نوع دلتا نیز محسوس است بنابراین انتظار است که شهروندان همچنان دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند و سالمندان بالای ۶۵ سال نیز اقدام به نام نویسی برای دریافت واکسن نمایند.

وی اظهار کرد: افراد بالای ۶۵ سال می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir نام خود را برای دریافت واکسن به ثبت برسانند.

۴۳۸ نفر از اهالی ساوه و زرندیه به دلیل ابتلا به کرونا از آغاز شیوع این ویروس تاکنون جان خود را از دست داده اند و اکنون نیز ۶۰ فرد مبتلا در بیمارستان های این مناطق تحت درمان هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group