پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

کاردار سفارت مالزی گفت: مالزی برای تقویت روابط تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و سیاست گذاری می کند.

محمد نظام حلیمی امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه در جریان بازدید از شرکت شیشه کاوه فلوت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صنعت شهر ساوه بسیار بزرگ و پیشرفته است و صنایع این شهرستان نقش مهمی در توسعه اقتصادی این منطقه و ایران دارند.

وی بیان کرد: هدف از سفر به ساوه صرفا بازدید از صنایع این شهرستان نیست بلکه به دنبال موقعیت‌سنجی برای همکاری بین دو کشور مالزی و ایران هستیم و امیدواریم موقعیت‌های خوبی برای همکاری دوجانبه خلق شود.

کاردار سفارت مالزی در خصوص سرمایه‌گذاری این کشور در ساوه گفت: به دلیل ظرفیت بالای صنعتی ساوه در راستای تشویق سرمایه گذاران مالزی برای ورود به صنعت این منطقه تلاش خواهیم کرد.

فرماندار ساوه نیز گفت: ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه بسیار بالاست و برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور و شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه احمدآباد و دو شهرک صنعتی در غرق‌آباد و نوبران می‌تواند این شهرستان را به یک کانون سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل کند.

علی میرزایی افزود: ساوه می‌تواند مبادلات تجاری بین ایران و مالزی را ارتقا دهد چرا که صنایع استراتژیک مهمی که اثربخشی بالایی در حیات اقتصادی ایران دارند در این شهرستان حضور دارند. سطح مراودات مالزی با ایران می‌تواند علاوه بر تقویت صادرات موجب افزایش ارزآوری شود.

وی بیان کرد: ساوه در بعد صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... از مزیت‌های بالایی برخوردار است و مبادلات تجاری می تواند به ارتقای سطح اقتصادی دو کشور ایران و مالزی منجر شود.

مدیرعامل گروه صنعتی شیشه کاوه نیز گفت: ایران و مالزی از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات شیشه، ظروف شیشه‌ای و مواد اولیه برخوردار هستند.

علیرضا عسکریان افزود: بازدید کاردار سفارت مالزی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید شیشه و ظروف شیشه‌ای منجر به بهبود روابط تجاری دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت ساوه در تولید انواع محصولات شیشه، کربنات سدیم، مواد اولیه و بلور گفت: در حال حاضر حدود ۵۵ درصد محصولات گروه صنعتی شیشه کاوه به بیش از ۵۰ کشور دنیا و در منطقه خاورمیانه صادر می‌شود و امیدواریم بتوانیم ظرفیت صادرات را تا ۲۰ درصد دیگر افزایش دهیم.

کاردار سفارت مالزی گفت: کاردار سفارت مالزی افزود: از آنجاکه یکی از محصولات مصرفی ایران روغن است، بخشی از نیاز ایران به این کالا می تواند از طریق مالزی تامین شود.

محمد نظام حلیمی امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه در جریان بازدید کاردار سفارت مالزی از واحد تولیدی کیش چیپس واقع در شهر صنعتی کاوه با تقدیر از مهمانان نوازی ایرانیان گفت: هدف از سفر به استان مرکزی صرفا بازدید از اراک و ساوه نبوده و دنبال موقعیت های هستیم تا مراودات اقتصادی بین دو کشور را تقویت کرده و افزایش دهیم.

وی بیان کرد: متاسفانه بخاطر تحریم ها طی چند سال اخیر شاخص تجارت بین دو کشور پایین آمده و امیدواریم در سالهای پیش رو مناسبات تجاری به جایگاه قبلی برگردانده شود.

کاردار سفارت مالزی افزود: از آنجاکه یکی از محصولات مصرفی ایران روغن است خوشحال می شویم که بخشی از نیاز ایران به این کالا از طریق کشور مالزی تامین شود.

وی گفت: مالزی حاضر است نه تنها برای خود محصول بلکه برای بحث تحقیقات و توسعه در استفاده از روغن و محصولات وابسته نیز با ایران همکاری کند.

علی میرزایی فرماندار ساوه نیز اظهار کرد: ظرفیت های مختلفی برای گسترش روابط اقتصادی بین ایران و مالزی وجود دارد.

وی افزود: حجم مبادلات دو کشور به رقم یک میلیارد و پانصد میلیون دلار در سال رسیده است، اما ظرفیت دو کشور فراتر از این است و به نظر می رسد دو کشور ایران و مالزی می توانند از شرکای بسیار خوب تجاری در حوزه های مختلف باشند.

وی با اشاره به اینکه ساوه بزرگترین شهر صنعتی کشور را در دل خود جای داده است، افزود: شهرک های صنعتی متعددی در مجاورت ساوه فعال هستند و در مجموع، در کنار فعالیت صنایع مادر و تخصصی حدود ۷۰۰ شرکت بزرگ و کوچک، این منطقه را به قطب صنعت کشور تبدیل کرده است.

فرماندار ساوه افزود: فعالیت صنایع متعدد و متنوع در ساوه ظرفیت بالایی را در حوزه صادرات ایجاد کرده است و وجود منطقه ویژه اقتصادی و اتاق بازرگانی مستقل، از مزیت هایی است که روند صادرات را در این منطقه تسهیل کرده است. ای منطقه اقتصادی به دلیل قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاصی که شاهراه مواصلاتی کشور است ظرفیت عظیمی برای توسعه دارد.

وی گفت: ساوه علاوه بر صنعتی بودن در حوزه کشاورزی و گردشگری نیز مزیت های فراوانی دارد و این منطقه قطب کشاورزی کشور با تولید افزون بر ۷۰ نوع محصول کشاورزی است.

وی گفت: ظرفیت های اقتصادی به ویژه در حوزه صنعتی و کشاورزی این شهرستان پتانسیل و مزیت مهمی برای تقویت مناسبات با کشور مالزی است.

کاردار سفارت مالزی در ایران گفت: کشور مالزی بزرگترین صادر کننده روغن پالم به ایران است.

محمد نظام حلیمی امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی اراک و مدیران واحدهای تولیدی صنعتی و فعالان اقتصادی ساوه که در شرکت کاوه فلوت برگزار شد، با اشاره به بازدید خود از واحدهای صنعتی و تولیدی ساوه و زرندیه اظهار کرد: ایران و مالزی از روابط خوب سیاسی، تجاری و اقتصادی بهره می‌برند.

وی با اشاره به کاهش روابط تجاری و اقتصادی ایران و مالزی در سالهای اخیر متاثر از تحریم‌ها اظهار کرد: تراز تجاری ایران و مالزی قبل از اعمال تحریم‌ها به یک میلیارد دلار رسیده بود اما تحریم‌ها موجب شده است که این میزان به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یابد و سعی داریم در بازدید از توانمندی‌های اقتصادی ایران با بررسی موقعیت‌ها برای افزایش تراز تجاری دو کشور سازوکار مناسب را اتخاذ کنیم.

وی در ادامه گفت: کشور مالزی بزرگترین صادر کننده روغن پالم به ایران است و برخی محصولات برقی، الکترونیکی، پلاستیک و شیمیایی نیز به ایران صادر می‌شود و شرکت‌های مالزی قدردان همکاری دو جانبه تجاری با ایران هستند.

کاردار سفارت مالزی افزود: بررسی توانمندی اقتصادی و صنعتی استان مرکزی و ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی در ساوه و اراک برای برقراری روابط تجاری بین شرکت‌های ایرانی و مالزی می‌تواند منجر به افزایش مناسبات و مراودات تجاری بین دو کشور شود تا بتوان تناسبی بین تراز تجاری ایران و مالزی برقرار شود.

او افزود: مالزی از تجارت دو جانبه بین ایران و تجار این کشور استقبال می‌کند و قطعا بازدید از توانمندی‌های ایران در حوزه صنعتی به تقویت مناسبات تجاری و سیاسی کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه رایزن اقتصادی سفارت مالزی نیز گفت: هیات دولتی پالم مالزی به دنبال گسترش بازار پالم در آسیای شرقی و سایر نقاط جهان است.

حسام الدین محمد آسپار بیان کرد: ایران یکی از بزرگترین بازارهای روغن پالم در منطقه است و علاوه بر ایران، کشورهای عراق، ازبکستان و پاکستان نیز بازار هدف مالزی است. محصولات پالم محدود به روغن پالم نیست و در صنایع صابون، شوینده و آرایشی بهداشتی نیز کاربرد دارد.

وی افزود: سفارت مالزی در تهران آماده کمک به ایران است و هر گونه نیاز به استفاده، فرآوری و واردات روغن پالم وجود داشته باشد آماده ارائه محصول هستیم.

رایزن اقتصادی سفارت مالزی همچنین بر انجام تحقیقات دوجانبه بین ایران و مالزی برای تولید محصولات جدید در ایران تاکید کرد و افزود: از تمامی ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای تولید محصول جدید در ایران استفاده خواهیم کرد.

مسئول دفتر اتاق بازرگانی اراک مستقر در ساوه نیز گفت: کشور مالزی بزرگترین صادرکننده روغن پالم در دنیاست و همچنین در تولید روغن نخل، کائوچو، کاکائو، ورق‌های استیل، الیاف دست ساز، ماشین آلات و اقلام الکترونیکی نیز شهرت زیادی در دنیا دارد.

سعید رضوانی افزود: استان مرکزی بزرگترین استان صنعتی کشور است و شهرستان ساوه به دلیل برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور نگین این استان در حوزه صنعتی و کشاورزی با کارخانجات متنوع و گسترده در سطح شهرستان است.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی متعدد و استراتژیکی نظیر صنایع غذایی، شیمیایی، خاص و با قدمت بالای ۵۰ سال در این شهرستان فعالیت دارند و سهم عمده‌ای در تولید انواع محصولات دارد.

در این نشست برخی فعالان صنعتی و تولیدکنندگان به بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی پرداخته و بر برطرف کردن موانع صادرات کالا به کشور مالزی از طریق سفارت این کشور در جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group