شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیر توزیع برق شهرستان ساوه به بیان راهکاری برای جلوگیری از خاموشی‌های غیرمنتظره در این شهرستان پرداخت.

محمد مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت افزایش بی رویه مصرف برق ناشی از افزایش بی سابقه دمای هوای برخی از نیروگاه های بزرگ کشور از مدار خارج شده و توان تولیدی برخی دیگر از نیروگاه ها کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: خروج نیروگاه های بزرگ کشور از مدار تولید، شرایط تامین برق را با مشکل مواجه کرده است و نتیجه آن خاموشی‌های غیرمنتظره است، لذا ضمن عذرخواهی از مردم شهرستان و دعوت همگانی از آحاد مختلف مردم برای رعایت صرفه جویی در مصرف برق تلاش خواهیم کرد که با وجود شرایط بوجود آمده، برنامه زمان بندی خاموشی‌ها اعلام شود.

مدیر توزیع برق شهرستان ساوه با اشاره به اینکه حدود ۶۵ درصد برق تولیدی شهرستان در صنعت مصرف می‌شود، اظهار کرد: به دلیل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در شهرستان ساوه و فعالیت صدها واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ بخش اعظمی از برق تولیدی شهرستان به مصارف صنعتی اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش دما در روزهای آینده و به تبع آن، افزایش میزان مصرف برق بدیهی است که میزان خاموشی‌های افزایش خواهد یافت. بنابراین برای جلوگیری از قطعی برق و خاموشی‌های غیرمنتظره در روزهای آینده توصیه می‌شود تا برنامه تعطیلات تابستانه و تعمیرات احتمالی کارخانجات و سرویس سالانه صنایع طی دو هفته آینده عملیاتی شود تا همزمان با اوج مصرف برق، با فعالیت همزمان صنایع به شبکه فشار وارد نشده و شاهد خاموشی‌های گسترده نباشیم.

مطهری از مدیران صنایع به ویژه صنایع پرمصرف خواست تا ترتیبی اتخاذ کنند تا هر چه سریعتر تعطیلی تابستانه واحدهای صنعتی و تولیدی آغاز تا پس از عبور از پیک گرمای شدید هوا شرایط لازم برای تامین برق مورد نیاز شهروندان ساوجی فراهم شود.

گفتنی است مصرف بالای برق در شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور موجب شده است تا میزان خاموشی‌های در سطح شهر ساوه افزایش یافته و در برخی نقاط تا دو نوبت دو ساعته قطعی برق صورت گیرد و با توجه به اینکه ساوه گرمترین شهر استان مرکزی است خاموشی‌های غیرمنتظره موجب بروز مشکلات و نارضایتی‌هایی در بین شهروندان این شهر شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group