جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

شهردار ساوه گفت: مدیریت وضعیت بحرانی شهرداری در دوره پنجم حاصل همدلی، تعامل و تلاش های بی قفه نیروهای این مجموعه در سایه یک طوفان فکری بود.


به گزارش نارستان، مهندس سید مهدی حسینی شهردار ساوه در جلسه ارزیابی عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در سال 99 بیان داشت: دوره پنجم مدیریت شهری ساوه، دوره ای بسیار پرتلاطم و پر چالش و عرصه آزمون مردان کار و خدمت به مردم بود.
وی ادامه داد: نیروهای زحمتکش و مدیران شهرداری در آن مقطع مهم و پرالتهاب با تصمیمات سخت در شرایط دشوار ثابت کردند که مرد کار در شرایط بحران هستند و انجام کارهای بزرگ خود روزهای خاطره انگیزی را در آن شرایط بحرانی به ثبت رساندند.
وی تصریح کرد: در آن وضعیت بحرانی که همزمان با آغاز فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری ساوه بود اتفاقات بزرگی در جهت مدیریت این بحران رخ داد افتاد که با لطف خداوند متعال همراه شد، زیرا شرایط مالی بسیار نامناسب و بدهی های شهرداری از یک سو و در سویی دیگر مطالبات بر زمین مانده مردم قرار داشت.
مهندس حسینی در بخش دیگری از سخنانش به منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساوه اشاره کرد و گفت: کشتی مدیریت شهری دوره پنجم در حال پهلو گرفتن است و انشاء الله در دوره جدید شاهد افکار تازه و تحولات نو توسط شورای ششم باشیم تا نتیجه خیر و برکت آن نصیب مردم باشد.
وی تصریح کرد: شورای پنجم یکی از بهترین و صادق ترین شورای کشور بود و انتخاب مجدد 70 درصدی اعضای آن در دوره ششم گواه این امر و بیانگر آن است که مردم از عملکرد مدیریت شهری دوره پنجم راضی بودند.
شهردار ساوه با بیان اینکه سلامت، متانت، همدلی و تصمیمات بزرگ شورای پنجم در بدترین شرایط مالی شهرداری، نقش بسیار تاثیر گذاری در مدیریت بحران این مجموعه داشت، گفت: انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر در ساوه توسط مردم در این دوره نیز هوشمندانه بوده و این امر بیانگر آن است که فعالیت های مسئولان از چشم مردم قدرشناس پنهان نمی ماند و شهروندان با دقت عملکرد و کارهای خوب خادمان خود را رصد می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی از فاکتورها مهم در دوره پنجم این بود که سیاست گذاری و اجرای پروژه های شهری سلیقه ای نبود بلکه بر اساس توسعه و آینده شهر تدوین و اجرا می شد که انصافاً ریل گذاری و اقدامات خوبی هم در جهت تقویت و توسعه زیرساختهای شهری و شاداب سازی شهر صورت گرفت.
مهندس حسینی خلاقیت و نوآوری را از دیگر ویژگی های پروژه های در دوره پنجم عنوان کرد و افزود: برای اولین بار پروژه‌های مانند اجرای کمربندی ها، زیباسازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، شهرک بازیافت، شهرک صنوف مزاحم، احیای بافت های تاریخی و ... اجرا شد که در طول مدیریت شهری ساوه بی سابقه بود.
وی یادآور شد: به شهروندان عزیز ساوه تبریک می گوییم که با حمایت منتخبان آنان در دوره پنجم، پروژه عظیمی مانند کمربندی شمال در کمترین زمان ممکن بطور همزمان تملک و اجرا شد و ۱۲ بلوار شهر به طول ۱۵ کیلومتر بازآفرینی و زیبا سازی شد تا گامی مهم در جهت شادابی شهر باشد.
مهندس حسینی افزود: شهر ساوه به دلیل برخی اتفاقات مانند کاهش شدید درآمد از محل ارزش افزوده و اتفاقات شهرداری در دوره چهارم رنج دیده و دچار افسردگی شده بود اما امروز شاهد شادابی و سرزندگی در معابر شهری آن هستیم و همچنان آماده ایم که با تداوم این روند شهر را برای آیندگان آماده کنیم.
وی گفت: امروز سطح توقعات مردم از خادمان خود در مدیریت شهری ساوه افزایش یافته است لذا باید اجرای پروژه های جدید بزرگتر و اثربخش تر باشد چون در غیر این صورت روند توسعه و رضایتمندی مردم با افول مواجه خواهد شد و هم اینک نیز ما موظفیم با هماهنگی و انسجام کار ها را با قدرت ادامه دهیم.
مهندس حسینی در خصوص ارزیابی عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در سال 99 نیز اظهار کرد: این سازمان با دارا بودن ماشین‌آلات، تجهیزات و واحدهای تولیدی شامل کارخانه آسفالت، کارگاه تولید قطعات بتنی، معدن رنگرز و تولید بتن، ظرفیت ها بسیار بالایی برای درآمد زایی دارد و با باید به گونه ای مدیریت شود که در شرایط سخت یاری‌گر شهرداری به لحاظ مالی باشد.
مهندس حسینی افزود: امسال بودجه شهرداری ۴۶۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که لازم است برای تحقق این بودجه ماهانه ۳۸ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم اما در سه ماهه نخست امسال این رقم تاکنون محقق نشده و لازم است که با ارائه راهکار های لازم در جهت تحقق بودجه سال جاری همچنان با همان انرژی تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: امسال شروع سال جدید با آغاز موج چهارم کرونا، انتخابات و ماه مبارک رمضان همزمان شد اما الان دیگر وقت آن رسیده تا با یک برنامه ریزی منسجم به اجرای پروژه ها سرعت ببخشیده و همانند سال‌های گذشته خدمات خوبی را به اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری ساوه در سال ۱۴۰۵ باید به یک هزار میلیارد تومان برسد و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری به دلیل داشتن ظرفیت و پتانسیل های لازم باید نقش مهمی در تحقق این بودجه داشته باشد.
مهندس حسینی اضافه کرد:ما در شرایط جنگ اقتصادی و بحران های دوره پنجم با طوفان های فکری شهر را اداره کردیم و با وجود بحران های مالی طی چهار سال گذشته توانستیم بودجه پیش بینی شده هر سال را بطور صد درصد محقق کنیم و امروز نیز به لطف خداوند با اجرای کارهای زیرساختی انجام شده شاهد رضایتمندی نسبی مردم هستیم.
وی افزود: مردم ساوه مردمی متواضع با شخصیت و لایق بهترین خدمت هستند و هرچه برای این مردم کار شود بازهم کم است و انشاءالله در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی با رونق معیشت و زندگی مردم، شهرداری ها هم مورد توجه بیشتر قرار گیرند زیرا در چند سال گذشته شهرداری ها در شرایط دشوار اقتصادی رها شدند و از حمایت‌های دولت محروم مانده اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group