جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اجرا نشدن کامل طرح نسخه الکترونیکی در این استان گفت: تا زمانی که این طرح به صورت کامل اجرائی نشود، هیچ مبلغی بابت حق بیمه به دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی استان پرداخت نخواهیم کرد.

علیرضا حسینی دوشنبه هفتم تیرماه در همایش تجلیل از خیرین سلامت بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد اظهار کرد: با اینکه از اسفند ۹۸ پرداختی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی به روز شده، اما آن طور که انتظار می‌رفت همکاری لازم صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه چند ماهی است که از دانشگاه علوم پزشکی اراک و ساوه درخواست می‌کنیم که طرح نسخه الکترونیکی را اجرا کنند، افزود: متاسفانه این طرح به طور کامل اجرا نمی شود و سازمان تامین اجتماعی استان تا زمانی که این طرح به صورت کامل اجرایی نشود، هیچ گونه پولی را به این مراکز پرداخت نخواهد کرد چرا که با این شرایط مردم و بیمه شدگان کارگر و بازنشسته آسیب جدی خواهند دید و می‌بینند و حتی با وجود برخورداری از بیمه، ناچار هستند به دلیل نبود زیرساخت الکترونیکی به صورت آزاد مبلغ خدمات را پرداخت کنند.

حسینی با اشاره به تلاش سازمان تامین اجتماعی و معاونت درمان برای اجرایی شدن طرح نسخه الکترونیکی اظهار کرد: در حال حاضر با اجرای این طرح شرایط به گونه‌ای شده است که از چاپ ماهانه ۴۰ هزار دفترچه تامین اجتماعی بابت اجرای این طرح جلوگیری می‌شود و در روند اجرای آن باید طوری عمل شود که نارضایتی نباشد.

وی در ادامه گفت: در شرایط سخت دوران شیوع ویروس کرونا، افزون بر ۴۳۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی تحت مراقبت و مداوا قرار گرفتند و لازمه تداوم ارائه این حجم خدمات درمانی مشارکت خیرین و صنعتگران است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه درآمد سازمان تامین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه، جرائم و خسارات، وجوه حاصل از سرمایه گذاری و هدایاست، گفت: افزون بر ۸۰ درصد از درآمدهای تامین اجتماعی از محل حق بیمه است و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز شرکت‌های بزرگ مانند شستا کمتر از چهار درصد سهم دارند و بخش هدایا به عنوان یکی از منابع درآمدی مغفول شده است.

وی افزود: از سال ۹۰ تعادل هزینه و درآمد این سازمان برهم خورد و بازنشستگی‌های پیش از موعد نیز از دلایل این مشکلات است با این حال خدمات را همچنان ادامه دادیم هرچند از دولت نیز مطالباتی داریم اما واقعیت آن است که دولت هم محدودیت منابع دارد به همین دلیل نیازمند کمک صنعتگران در حوزه سلامت هستیم.

حسینی افزود: میزان پرداختی تامین اجتماعی استان مرکزی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۹۳۳ میلیارد تومان بود در حالی که درآمدهای این سازمان کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است اما با این میزان کسری کلیه مطالبات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ضریب پوشش بیمه‌ای در سطح استان مرکزی ۶۸ درصد است و در ساوه هم حدود ۷۰ هزار نفر تحت پوشش داریم. وظیفه ما این است با این حجم بیمه شده خدمات درمانی را به بیمه شدگان ارائه دهیم.

رئیس انجمن مدیران صنایع نیز گفت: صنایع همانند کادر درمان در مقاطع بحرانی پای کار بودند و در جنگ اقتصادی و مبارزه با کرونا خوش درخشیدند.

سعید رضوانی افزود: تحریم اقتصادی جزو تحریم‌هایی است که اقتصاد کشور را دچار چالش کرده است و خلاء زیرساخت‌های لازم نظیر برق، جامعه صنعتی و اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است اما با این وجود طی این سال ها شاهد بودیم که رونق در تولید صورت گرفته و کشور از تامین کالا بی نیاز بود.

وی بیان کرد: صنعتگران با همدلی و همکاری برای توسعه کشور تلاش می‌کنند و در این میان سهم عمده‌ای در تامین نیازهای حوزه سلامت داشتند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group