جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه از پیاده راه شهر ساوه به عنوان یک چالش ترافیکی و امنیتی در شهر نام برد و گفت: لازم است که مسئولان شهرستان برای رفع این مشکل با تصمیم قاطع چاره اندیشی کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پرویز اسدی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر ساوه که به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی انجام شد، با بیان اینکه ساوه یکی از شهرهای کشور با بیشترین سکونتگاه‌های غیر رسمی است، گفت:  حاکم بودن این وضعیت خاص در این شهر وظیفه مدیریت شهری و نیروهای انتظامی را سخت و دو چندان کرده است.

وی ضمن تقدیر از تعامل سازنده شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه با نیروی انتظامی شهرستان، افزود: در بحران مالی سال ۹۶، شهرداری توانست علاوه بر جلوگیری از ایجاد تنش‌های کارگری، خدمات خوب عمرانی، خدماتی و فرهنگی را به مناطق حاشیه شهر ارائه کند.

سرهنگ اسدی با بیان اینکه رشد و توسعه فرهنگی، توانمندسازی مناطق حاشیه شهر و افزایش نشاط اجتماعی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر می‌شود، اظهار کرد: باید با ساماندهی حاشیه نشینی و فراهم کردن امکانات مورد نیاز حاشیه نشینان برای کم کردن فاصله و خلاء موجود بین آنها و دیگر مناطق شهری اقدامات لازم صورت گیرد، تحقق این امر نیازمند همکاری تمامی دستگاههای ذیربط است.

فرمانده انتظامی ساوه همچنین از روند رو به رشد جرایم سایبری خبر داد و گفت: این که اشکال وقوع جرم متنوع و در حال تغییر است حقیقتی غیرقابل انکار است و براین اساس ما نیز باید روش‌ها و تفکرات خود را در مورد پیشگیری از جرم به روز کنیم و مبنای این کار دسترسی به تکنولوژی‌ها و ابزارهای نوین به منظور حفاظت از عموم است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه باید از آسیب‌های جدی که در داخل خانه های قربانیان رخ می‌دهد جلوگیری کنیم یا جرایم سایبری که تنها با یک کلیک از یک طرف دنیا با هدف آسیب رسانی به هزاران نفر در مقصد انجام می‌شود را متوقف سازیم.

سرهنگ اسدی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر استفاده کنندگان از فضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند، فرهنگ سازی برای کاهش پیامدهای آن ضروری است، لذا اطلاع رسانی و آموزش نحوه استفاده صحیح از این فناوری می تواند در این حوزه مؤثر واقع شود.

وی همچنین به نقش دوربین‌های مدار بسته در کاهش جرایم شهری اشاره کرد و یادآور شد: امروزه متاسفانه جرایم مختلف به حادترین مشکلات جامعه بشری تبدیل شده اند و هر روز شاهد وقوع انواع جرایم خصوصا سرقت هستیم که حریم امن شهروندان را شکسته، امنیت و حرمت آنان را مختل می‌کند.

فرمانده انتظامی ساوه تصریح کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی برای کاهش سرقت، از بین بردن فرصت‌های مناسب سرقت برای سارقین است و نصب دوربین‌های مداربسته یکی از روش‌های کنترل افراد و موثر در پیشگیری جرایم است. دوربین‌های مداربسته‌ توانسته اند بسیاری از سرقت‌ها و جرایم را کشف کنند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر جهت همکاری در نصب دوربین‌های سطح شهر ساوه، افزود: تاکنون با همکاری مدیریت شهری ساوه ۱۰ دستگاه دوربین در نقاط مختلف شهر نصب شده و تا پایان سال نیز ۱۰ نقطه دیگر شهر به دوربین مجهز خواهد شد.

سرهنگ اسدی با بیان اینکه مسائل امنیتی را نباید با هزینه قیاس کرد زیرا پای جان و مال مردم در میان است، افزود: تجربه ثابت کرده هر جا که دوربین نصب بوده جرم در آنجا کمتر اتفاق افتاده است؛ زیرا مجرمین اگر متوجه شوند که دیده خواهند شد احتمال اینکه آنجا مرتکب جرم نشوند زیاد است.

وی همچنین خواستار توجه مدیریت شهری به رفع مشکلات اتوبوس‌های فرسوده در شهر و افزایش روشنایی در پارک‌ها شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group