جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوه گفت: در سال گذشته برای 108 نفر از مددجویان بهزیستی این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شد .

فاطمه آرزومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: در سال گذشته دو میلیارد و 710 میلیون تومان اعتبار تسهیلات اشتغال بند "ب" برای شهرستان ساوه در نظر گرفته شد که از این میزان دو میلیارد و 120 میلیون تومان آن به طور کامل جذب شده و 40 میلیون تومان دیگر آن برای سالجاری در دست اقدام است.

وی افزود: برای 6 نفر مددجوی تحت پوشش از طریق سامانه کارا مبلغی معادل 270 میلیون تومان پرداخت شد و برای 5 نفر دیگر نیز از طریق وجوه اداره شده به میزان 95 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

آرزومند با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون برای 23 مددجوی تحت پوشش اشتغال ایجاد شده است، افزود: این تعداد مددجو از طریق معرفی به شرکت ‌ ها و کارگاهها و ... مشغول بکار شدند.

وی محدودیت منابع مالی کمبود وسایل توانبخشی و نیروی متخصص را از جمله مشکلات موجود در حوزه خدمات ‌ رسانی به معلولین دانست و گفت: افزون بر 5 هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی ساوه هستند در حالیکه تعداد مراکز توانبخشی معلولین در این شهرستان بسیار محدود است و جوابگوی نیاز موجود نیست.

رئیس بهزیستی ساوه با تاکید بر اینکه برای تامین ویلچر، برانکارد، تخت بیمارستانی، سمعک ‌ های داخلی و سایر وسایل کمکی معلولان و مددجویان، با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: اشتغال، درمان، تحصیل، ازدواج و مسکن از مهمترین مشکلات مددجویان و معلولان است و تلاش شده با اعطای تسهیلات و کمک ‌ های بلاعوض برای مددجویان فرصت شغلی ایجاد شود تا از چرخه حمایتی خارج شوند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group