سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه بر آمادگی دانشکده علوم پزشکی ساوه به منظور ارائه خدمات در تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر عباس نیک روش در نشست خبری با خبرنگاران به تشکیل ستاد سلامت نوروزی همزمان با ایام نوروز در محل ستاد مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اشاره کرد و افزود: دبیرخانه این ستاد در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان مستقر تا موضوعات مرتبط با بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر دامپزشکی اصناف، نهادهای نظارتی و ... را در ایام تعیلات نورورزی پیگیری کنند.

وی به فعالیت این ستاد در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: این ستاد در حوزه درمان با انجام کارهای ستادی به دنبال نظارت و پایش مراکز درمانی دولتی و خصوصی و خیریه برای تقویت آمادگی بیشتر در ایام نوروز است.

رئیس علوم پزشکی ساوه به خدمات ستاددر حوزه حوادث و فوریت های پزشکی با همکاری هلال احمر، آتش نشانی، پلیس راهور، نیروی انتظامی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: مجموعه علوم پزشکی ساوه همچنین در ستاد تسهیلات نوروزی نیز عضویت داشته و تا ۱۷ فروردین ماه طرح ارائه خدمات نوروزی را اجرایی می کند.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های لازم صورت گرفته ۹ پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس در ساوه و زرندیه فعالیت و در مواقع پیک تردد جاده ای نیز حداقل سه پایگاه دیگر به مجموعه افزوده می‌شوند.

ردیس علوم پزشکی ساوه گفت: مراکز جامع سلامت نیز در نقاط مختلف شهری و روستایی به صورت همه روزه فعالیت دارند. همچنین خدمات پاراکلینیکی نظیر آزمایشگاه‌ها نیز طبق برنامه زمان بندی فعال هستند.

به گزارش ایسنا، معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیز به فعالیت شبانه روزی درمانگاههای شهری و روستایی در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: طرح نظارتی بر عرصه و توزیع مواد غذایی از ۲۵ اسفندماه تشدید می‌شود و هرگونه گزارش از طریق سامانه ۱۹۵قابل پیگیری است.

دکتر رضا نظری همچنین نظارت بر عملکرد رستوران‌های بین راهی، پارک‌های محل اسکان نوروزی، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، استخرها، نمونه گیری میکروبی از آب ومواد غذایی نیز تاکید کرد و افزود: انجام این فعالیت ها بدین منظور صورت می گیرد که مواد غذایی بحرانی در این ایام به مردم عرضه نشود.

وی پیشگیری از انتقال بیماری‌های آب و غذا و نیز فعالیت مرکز بهداشت روان و مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: به مردم توصیه می‌کنیم از مصرف بیش از اندازه شیرینی و آجیل برای حفظ سلامت خود در ایام نوروزی خودداری کنند.

دکتر نظری در ادامه گفت: آمار تصادفات کشور از ۲۸ هزار مورد در سال به ۱۶ هزار مورد کاهش یافته است اما آمار مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار و مواد مخدر همچنان ۶۵ هزار نفر است و امیدواریم با فرهنگ سازی و کار رسانه ای شاهد کاهش آمار در این بخش نیز باشیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوه نیز به اجرای برنامه‌های ستاد با افزایش کدهای اورژانس و نیز هماهنگی با دستگاههای خدمات رسان نظیر هلال احمر، آتش نشانی و ... با تاکید بر برطرف کردن نواقص سالهای گذشته تاکید کرد.

دکتر نعمت الله عزیزی افزود: دبیرخانه ستاد در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مستقر است و شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۴۲۲۲۰۱۹۶ دبیرخانه این ستاد در ارتباط باشند.

اکرم نوری مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به کمپین ۳۰۶۰ اشاره کرد و گفت: حدود 65 درصد حوادث جاده ای در ۳۰ کیلومتر انتهای مسیر بوقوع می پیوندند از این رو با ابتکار وزارت بهداشت کمپین 3060 برای حساس سازی رانندگان به این موضوع مهم راه اندازی شده است تا با فرهنگ سازی لازم آمار حوادث در این نقطه پایانی مسیر کاهش یابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group