پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس کمیته امداد شهرستان ساوه گفت: در سالجاری بالغ بر هزار خانوار معادل ۳۳ درصد جمعیت فقر شهرستان ساوه به آمار مددجویان کمیته امداد این شهرستان افزوده شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عباس محمدی هزاوه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم موجب شده است که در سالجاری هیچ خانواده‌ای از چرخه حمایتی این نهاد خارج نشود در حالیکه براساس برنامه این نهاد مقدس سالانه می‌بایست 10 درصد از جمعیت تحت پوشش خودکفا شده و از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی از افزایش 138 درصدی درآمدهای حاصل از مشارکت‌های مردمی کمیته امداد شهرستان ساوه در سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۷۴ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ساوه قرار دارند که معادل ۲.۵ درصد کل جمعیت شهرستان است و از این تعداد دو هزار و ۱۹۵ خانواده تحت مسئولیت زنان سرپرست خانوار با جمعیتی معادل چهار هزار و ۹۵ نفر هستند.

محمدی هزاوه با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از خانوارهای تحت حمایت این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۰ درصد از جمعیت مددجوی تحت پوشش این نهاد را جمعیت دانش آموزی تشکیل می‌دهد و استقبال خیرین برای تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان قابل توجه است به گونه‌ای که یک خیر حامی تامین مایحتاج تحصیلی 60 دانش آموز به صورت ماهانه با رقمی معادل 60 میلیون ریال شده است.

وی به افزایش آمار حامیان ایتام این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: سرانه پرداختی به 234 کودک یتیم این شهرستان با مشارکت حامیان ایتام از 225 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزایش 35 درصدی کمک‌های خیرین و مردم در طرح اکرام و محسنین، افزایش ۶۷ درصدی پرداخت فرانشیز و درمان مددجویان، افزایش 155 درصدی پرداخت کمک معیشت به افراد نیازمند، اعطای ۸۶۷ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال، کسب رتبه نخست کمیته امداد شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال در سطح استان را بخشی از اقدامات این نهاد در سالجاری برشمرد و افزود: با مساعدت باغداران ساوجی در اجرای طرح شجره طیبه و اهدای چهار هزار اصله درخت میوه افزون بر ۴۰۰ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش محصول انار در ساوه به نیازمندان اعطا شده است.

رئیس امداد ساوه همچنین به اجرای طرحی به نام هبه یا بخشش در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح کمیته امداد اقدام به جمع آوری لوازم دست دوم خانوارهایی که قصد تعویض و نوسازی آنها را دارند کرده و پس از جمع آوری در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد و مردم می ‌ توانند برای مشارکت در این طرح با شماره تلفن ۴۲۲۵۱۴۴۵ تماس حاصل کنند.

وی همچنین به اجرای طرح جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه" در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: در جشن نیکوکاری امسال ۱۹۸ پایگاه ثابت و سیار در نقاط مختلف این شهرستان اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی خواهند کرد.

وی جمع آوری ۱۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال در جشن نیکوکاری امسال را سهم شهرستان ساوه دانست و افزود: این طرح که 15 اسفندماه تا پایان سال در ساوه اجرا می‌شود شامل ۶۵ پایگاه در مدارس و مساجد، ۴۰ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۱۲۰ پایگاه در مدارس و... و نیز ۲۲ تیم در قالب مراجعه چهره به چهره به شهروندان از جمله خیرین حقیقی و حقوقی خواهد بود و و در این راستا ۲۰۰ نفر عنوان رابط امدادیار در امر برگزاری جشن نیکوکاری مشارکت دارند.

محمدی هزاوه از شهروندان خواست تا کمک ‌ های خود را به افراد غیر مسئول تحویل نداده و صرفا از طریق پایگاه‌های ثابت و سیار تعیین شده نسبت به اعطای هدایا و وجوه نقدی اقدام کنند، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده در نظر داریم از محل کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری دو هزار سبد حمایتی با مشارکت موسسات خیریه به سرپرستان خانوار تحت پوشش اهدا شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group