جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه عرضه مواد غذایی در شرایط نامناسب را عمده ترین و بیشترین تخلف در حوزه بهداشت محیط در این شهرستان بیان کرد.

دکتر رضا نظری در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، از بازدید 20 هزار 343 مورد بازرسی انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی ساوه در 9 ماهه سالجاری خبر داد و افزود: این تعداد بازرسی توسط هشت بازرس بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در جریان این بازدیدها ضمن کنترل نحوه عرضه مواد غذایی در سطح شهر تعداد 343 مورد از مواد غذایی مشکوک نمونه‌برداری شده است و ضمن بررسی تخلفات صورت گرفته در خصوص نحوه و شرایط عرضه موادغذایی برای 160 مورد تشکیل پرونده صورت گرفته و به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد بازدید صورت گرفته 277 بازدید از قصابی ها، 584 مورد رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی، 1719 مورد فروشگاههای عرضه مواد غذایی، 414 مورد مدارس و 118 مورد نیز از لبنیاتی ها صورت گرفته است. علاوه بر آن حدود 100 مورد نمونه برداری از آب استخرهای فعال در سطح شهر انجام شده است و افزون بر 510 مورد نیز از مراکز عرضه آب شیرین در سطح شهر بازدید و از آب شرب شهری نیز نمونه‌برداری میکروبی شده است.

دکتر نظری در ادامه عمده ترین تخلفات صورت گرفته در حوزه بهداشت محیط را عرضه موادغذایی در شرایط نامناسب بیان کرد و افزود: بیشترین برخورد قانونی نیز در این حوزه به دلیل آلودگی مواد غذایی صورت گرفته است.

وی از معرفی 27 مدرسه شهرستان به دلیل عدم رعایت صحیح مقررات بهداشت محیط و عرضه مواد غذایی ممنوع در بوفه به دستگاه قضائی خبر داد و افزود: دادستان شهرستان نیز طی نامه ای خواستار اصلاح وضعیت موجود و برطرف کردن مشکلات بوجود آمده شد.

وی عرضه چیپس، پفک، فلافل و فست فود را در مدارس شهرستان ممنوع اعلام کرد و افزود: معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی با ارسال نامه ای به اداره آموزش و پرورش خواستار توجه مدیران مدارس در خصوص ضوابط بهداشت محیط شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group