شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرعامل انجمن کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان ساوه گفت: افتتاح کنارگذر ساوه موجب رونق شهرک حمل و نقل این شهرستان خواهد شد.

ناصر ثانی‌خانی در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و نیز مدیران کل حقوقی و سرمایه‌گذاری این سازمان در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: با بهره‌برداری از کنارگذر ساوه از ورود کامیون به داخل شهر جلوگیری بعمل خواهد آمد و استقرار کامل شرکت‌های حمل نقل در این شهرک زمینه ساز تقاضای بیشتر شده و موجب رونق آن خواهد شد.

وی نبود کنار گذر شرقی و غربی در ساوه را دو مشکل بزرگ این شهرستان در حوزه حمل و نقل بیان کرد وگفت: کنار گذر غربی در حال احداث است و به نظر می‌رسد بزودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما نبود کنارگذر شرقی رونق این شهرک را زمان بر خواهد کرد و شرکت‌های حمل و نقل به دلیل نبود کنار گذر و تردد کامیون‌ها در داخل شهر خود را ملزم به سرمایه گذاری در شهرک نمی‌دانند.

ثانی خانی در ادامه گفت: فاز نخست این شهرک در زمینی به وسعت 25 هکتار بر مبنای حدود 25 شرکت حمل‌ونقل پیش بینی و احداث خواهد شد و در آینده وسعت آن به 50 هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به هزینه 50 میلیاردی برای احداث دفاتر شرکت‌های حمل و نقل در این شهرک اظهار کرد: هم اکنون میزان پیشرفت احداث فضای ساختمانی برای شرکت‌های حمل و نقل از 20 الی 100 درصد است و علت کندی در اجرای عملیات اجرایی نبود منابع مالی و تسهیلات کم بهره، نامساعد بودن وضعیت اقتصادی مردم و کاهش میزان حمل و نقل بار است.

ثانی خانی در ادامه به هزینه میلیاردی برای تامین زیرساخت‌های این شهرک گفت: متاسفانه هیچ حمایتی برای تسریع در راه‌اندازی شهرک صورت نمی‌گیرد و امید است از طریق سازمان راهداری و سایر نهادهای خدمات رسانی حمایت لازم صورت گیرد.

وی در ادامه به ورود شرکت‌های الکترونیکی حمل و نقل کالا به عنوان خطر بزرگی یاد کرد که شهرک های حمل و نقل را تهدید می کند و گفت: هر شرکت حمل و نقل برای استقرار در شهرک باید 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذرای کند و با خرید کامیون بالغ بر 20 میلیارد ریال هزینه می‌کند در حالیکه درآمدی که به نسبت میزان سرمایه گذاری بدست می‌آورد ناچیز است و ورود شرکت‌های الکترونیکی امنیت سرمایه‌گذاری را تهدید خواهد کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group