شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

 

 

 معاون امور شهری شرکت شهر صنعتی کاوه گفت: صادرات کالا و محصولات تولیدی از این منطقه صنعتی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش یافت.

«داود ناصری امید» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: 490 هزار تن انواع کالا تیمه نخست امسال از شهر صنعتی کاوه صادر شد در حالی که این شاخص در مدت مشابه پارسال 417 هزار تن بود.
وی گفت: میزان واردات کالاها به شهر صنعتی کاوه در این مدت 500 هزار تن بود درحای که کالاهای وارداتی به این شهر صنعتی در مدت شابه قبل 615 هزار تن بوده است.
معاون امور شهری شرکت شهر صنعتی کاوه ادامه داد: عمده اقلام وارداتی امسال مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بوده است.
ناصری امید، دلیل افزایش روند صادرات این شهر صنعتی را همنشینی با منطقه ویژه اقتصادی کاوه و انجام فعالیت های عمرانی و زیرساختی در یک سال اخیر بر شمرد.
وی در خصوص طرح های عمرانی اجرا شده در شهر صنعتی کاوه، گفت: با توجه به کم بارشی و نیاز به تامین آب برای شهر صنعتی کاوه از سال گذشته طرح آبرسانی از ناحیه سیدقلی واقع در جاده قدیم همدان به طول 24 کیلومتر آغاز شده و با پیشرفت 90 درصد در آستانه بهره برداری است.
ناصری امید گفت: راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی شهر صنعتی کاوه از دیگر فعالیت های موثر در بخش زیرساختی و عمرانی است و به دلیل فعالیت این خط ریلی میزان جابه جایی کالا و ترانزیت آن در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 220 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: سامانه تصفیه فاضلاب شهر صنعتی کاوه نیز در یک سال اخیر بازسازی شد و اکنون پساب صنعتی تصفیه شده برای آبیاری 200 هکتار از فضای سبز درون این شهر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون امور شهری شرکت شهر صنعتی کاوه گفت: ساخت 24 هزار متر مربع فضای انبار کالا در شهر صنعتی کاوه از دیگر فعالیت های عمرانی است که در بازه زمانی هشت ماه بهره برداری شد.
ناصری امید توضیح داد: ساخت 16 هزار متر مربع فضای انباری در قالب 2 سوله با 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست اجرا است.
وی افزود: هاب سوخت شهر صنعتی کاوه که فرآورده های نفتی را از هشت استان مجاور دپو و توزیع می کند با اهمیت است و در همین راستا انبار هاب سوخت به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع به بهره برداری رسیده و بهره وری فعالیت در هاب سوخت را افزایش داده است.
معاون امور شهری شهر صنعتی کاوه گفت: اجرای 20 هزار متر مربع کف فرش پیاده رو، تعمیر و بازسازی مراکز رفاهی شهر صنعتی کاوه از قبیل فروشگاه ها و استخر، بازسازی هتل کاوه برای اقامت مراجعین و ذینفعان و به روز کردن تجهیزات آتش نشانی شهر کاوه از دیگر اقدامات زیرساختی و رفاهی اجرا شده در این شهر صنعتی است.
وی گفت: در مجموع برای این اقدامات 500 میلیارد ریال هزینه شده است که نقش چشمگیری در رونق فعالیت های صنعتی و تولیدی با وجود شرایط اقتصادی و تحریم ها در شهر کاوه دارد.
شهر صنعتی کاوه در 10 کیلومتری شمال شهر ساوه با داشتن 550 واحد صنعتی و خدماتی به عنوان بزرگترین شهر صنعتی ایران شناخته می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group