شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

استاندار استان مرکزی گفت: شرکت پروفیل صفا ساوه با حمایت همه جانبه دستگاههای اجرایی به دوران رونق تولید باز می‌گردد و صادرات کالا از این کارخانه از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات جلسه مشترک ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان ساوه پرداخت و با اشاره به برگزاری دومین جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان و شهرستان ساوه به منظور بررسی مشکلات این واحد صنعتی و تولیدی افزود: تصمیمات خوبی در ارتباط با حل مشکلات حدود 20 میلیون دلار سفارشاتی که کشورهای حاشیه خلیج فارس به این شرکت دادند اتخاذ شد.

وی بیان کرد: عدم تمدید کارت بازرگانی به دلیل بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی این واحد صنعتی و تولیدی موجب شده بود که این کارخانه با مشکلات گمرکی در پی واردات مواد اولیه مواجه شود و تصمیمات خوبی برای تمدید کارت بازرگانی اتخاذ شد و با فرمولی که بدست آمد گواهی ارزش افزوده کارخانه صادر خواهد شد.

استاندار استان مرکزی در ادامه گفت: با صدور گواهی ارزش افزوده و تمدید کارت بازرگانی، مواد اولیه از گمرک به کارخانه منتقل خواهد شد و در چرخه تولید قرار خواهد گرفت که ماهانه 20 میلیون دلار برای کارخانه ارزآوری خواهد داشت.

وی افزایش صادرات و ارزآوری را زمینه ساز رونق اقتصادی این کارخانه و به تبع آن افزایش صادرات غیرنفتی در استان دانست و افزود: علاوه بر مسائل و مشکلات این کارخانه موضوعات دیگری در خصوص نیازهای شهرک صنعتی جدید ساوه در خصوص آب و برق و راه دسترسی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

آقازاده در ادامه با تقدیر از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی به منظور برطرف کردن مشکلات تولید استان گفت: قطعا باید توجه استان به حل مشکلات حوزه تولید به ویژه کارخانه پروفیل صفا بیشتر شود و دبیرخانه ستاد پیگیر اجرای مصوبات ستاد باشد.

وی تاکید کرد: با همفکری و تعامل بیشتر می توان ضمن حل مشکلات حوزه تولید در جهت ایجاد اشتغال بیشتر و پایدار گام برداشت.

استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از این گفت و گو با رد شایعه حذف پسوند "ویژه" از فرمانداری ساوه، گفت: ساوه همچنان فرمانداری ویژه است و ویژه بودن فرمانداری این شهرستان جزو تشکیلات مصوب اداری استان مرکزی است و مجموعه استان هم بر این مساله تاکید دارد و هم آن را تائید می کند.

وی شهرستان ساوه را قلب اقتصادی استان مرکزی دانست و افزود: ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی جزو لاینفک استان است و یکی از شهرستان‌های پرتوان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است . شایعاتی که اخیرا مطرح شده است به دلیل نامه‌ای بود که از سر غفلت در وزارت کشور صادر شد و بلافاصله نسبت به صدور این نامه از مجموعه استان واکنش نشان داده شد.

آقازاده تصریح کرد: به شهروندان خوب شهرستان ساوه عرض می کنم که فرماندار ساوه همچنان از نظر تشکیلات اداری معاون استاندار و فرماندار ویژه است و به معاونین تاکید کردم که حتما معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان را قید کنند.

وی تاکید کرد: بزودی این مشکلی که در وزارت کشور بوجود آمده است برطرف خواهد شد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

استاندار استان مرکزی در سفری نیم روزه به ساوه ضمن بازدید از شرکت داروسازی بهستان تولید ساوه تولید کننده ۱۶ نوع دارو تحت لیسانس داروسازان معتبر اروپایی در جلسه مشترک ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان ساوه به منظور بررسی مشکلات شرکت پروفیل صفا ساوه شرکت کرد. دیدار با امام جمعه ساوه از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به این شهرستان بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group